نشست هم اندیشی بانوان نخبه افغانستانی در مشهد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: ساماندهی بانوان نخبه تحصیل کرده و موفق اتباع در عرصه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

نشست هم اندیشی بانوان نخبه افغانستانی با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در مشهد برگزار شد.

در نشست هم اندیشی بانوان نخبه افغانستانی حدود ۱۰۰ نفر از بانوان افغانستانی نخبه و تحصیلکرده ساکن مشهد در فضایی صمیمی مسائل، مشکلات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در خصوص بهره گیری هر چه بهتر از ظرفیت بانوان افغانستانی مقیم مشهد را با زهرا امینی، رئیس امور بانوان اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در میان گذاشتند.

بلوکیان مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: بنا به دستور وزیر کشور برای نخستین بار پس از ۴۴ سال در دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت و ساماندهی بانوان مهاجر و تبعه خارجی در کشور برنامه ریزی شده و در این راستا اداره امور بانوان در سازمان ملی مهاجرت راه اندازی شد.

 بلوکیان در حاشیه نشست "هم اندیشی بانوان نخبه افغاستانی" در مشهد افزود: در این چهار دهه از موضوع بانوان مهاجر غفلت شد، متاسفانه از زنان که کانون و تربیت کننده اعضا خانواده مهاجران بودند غفلت کردیم و البته همزمان انتظار داشتیم ناهنجاری ها در خانواده مهاجران خارجی نیز کم شود.

وی همچنین گفت: در قالب اداره امور مهاجران خارجی کار ساماندهی بانوان نخبه، تحصیل کرده و موفق در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در دستور کار قرار گرفته است و مقرر شد اقشار در هفت کارگروه ساماندهی شوند.

بلوکیان اضافه کرد: در حالی که متولیان در سازمان ملی مهاجرت بر رعایت حق وحقوق مهاجران تاکید دارند اما از سویی دیگر با افرادی که به صورت غیرقانونی وارد ایران شده اند، طبق قانون به شدت برخورد و این اقشار از کشور طرد می شوند.

براساس آمارها، پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌ میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و به خصوص کلانشهر مشهد زندگی می کنند.

این تعداد در قالب ۵۰۰ هزار تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و به همین تعداد مهاجران فاقد مجوز برآورد شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار