بیش از ۱۹۳ هزار دانش‌آموز، سفیر سلامت در مدارس خراسان رضوی هستند

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی به عنوان سفیر سلامت دانش‌آموزی در مدارس خراسان رضوی فعالیت می کنند.

مجید جعفری‌نژاد معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هدف از راه‌اندازی تشکل سفیران سلامت دانش‌آموزی، حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان، خانواده‌ها و جامعه است.

او افزود: تقویت مدیریت سلامت‌محور در مدارس، آموزش مفاهیم سلامت و توانمندسازی دانش آموزان، افزایش گرایش دانش‌آموزان به مشارکت در امور مربوط به پیشگیری و خود مراقبتی، جلب مشارکت والدین و ایجاد پلی مستحکم بین خانه و مدرسه به منظور ارتقای سلامت، تقویت روحیه مسولیت‌پذیری و همیاری در دانش‌آموزان، ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان از دیگر اهداف اجرای برنامه سفیران سلامت دانش آموزی به شمار می‌رود.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این برنامه در تمامی مقاطع تحصیلی و بر پایه رویکرد آموزش همسالان برگزار شده و این فرصت را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد تا آگاهی‌های لازم در موضوعات سلامت و محیط زیست را با استفاده از روش‌های تعاملی و مشارکتی کسب کنند.

جعفری‌نژاد بیان کرد: سفیران سلامت دانش‌آموزی، گروهی علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی، در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی هستند که با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان همسال با نظارت مدیر آموزشگاه به فعالیت پرداخته و موظف هستند که مطالب آموزشی و علمی را که توسط مجریان طرح به آن‌ها آموزش داده می‌شود به دیگر دانش آموزان انتقال دهند.

او تصریح کرد: در این برنامه علاوه بر تهیه راهنما‌های خودمراقبتی متناسب با هر مقطع، دانش آموزان داوطلب و علاقه‌مند به عنوان سفیر سلامت دانش آموزی انتخاب و به منظور مراقبت از سلامت خود و همسالان خود آموزش می‌بینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار