اهانت به قرآن کریم ناروا و غیرقابل تحمل است

رئیس اسقفان سوئیس در محکومیت اهانت به قرآن کریم گفت: اهانت به قرآن کریم ناروا، غیر قابل تحمل و مبتذل است.

در پی جنایت اهانت به ساحت قدسی قرآن کریم در سوئد، و صدور بیانیه مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) در محکومیت این اهانت، حجه الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی ایمانی پور؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفتگوی ادیان ج. ا. ایران با ارسال نامه­ای خطاب به رهبران و شخصیت­های دینی جهان خواستار واکنش ایشان به این حادثه تلخ گردیدند.

رستم آبادی گفت: روز گذشته نامه‌ای از کنفرانس اسقفان سوئیس دریافت کردیم. در این نامه که در پاسخ به نامه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارسال شده، دیوید پوزنتی دبیر کل کنفرانس اسقفان سوئیس ضمن ابلاغ مراتب تشکر و قدردانی از جانب خویش، عالیجناب آلن دی رائمی؛ رئیس و همچنین اعضای کنفرانس اسقفان سوئیس برای دریافت بیانیه مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)، در محکومیت اهانت به قرآن کریم، خطاب به رهبران ادیان و آئین‌ها را ابراز داشته و افزوده: اهانت به قرآن کریم ناروا، غیر قابل تحمل و مبتذل است.

رئیس گروه مسیحیت کاتولیک و یهودیت افزود: کنفرانس اسقفان سوئیس نهادی مسیحی وابسته به کلیسای کاتولیک است که در اکثر کشور‌های جهان شعبه دارد. این جامعه مسیحی نهادی فعال در کشور سوئیس است که جمعیتی قریب به ۵/۲ میلیون از جامعه دینی کشور را به خود اختصاص داده است. کنفرانس اسقفان سوئیس دارای بخشی به نام «گروه‌کاری اسلام در کنفرانس اسقف‌ها» است که مسئولیت گفتگو با جوامع اسلامی در سراسر جهان را بر عهده دارد.

وی در ادامه گفت: آغاز همکاری مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها با کنفرانس اسقفان سوئیس به مهر ماه سال ۱۳۸۴ باز می‌گردد که گفتگوی مقدماتی در شهر زوریخ برگزار شد. تاکنون ۵ دور گفتگو به میزبانی این مرکز و کنفرانس اسقفان در تهران، قم، زوریخ و فرایبورگ برگزار و به موضوعاتی از جمله «حقوق ادیان و اقلیت‌های دینی»، «کرامت انسان از نگاه ادیان توحیدی» و «زمینه‌های افراط گرایی و رادیکالیسم در جوامع اسلامی و جوامع مسیحی- چالش‌ها و راهکار‌ها» پرداخته شده است. کنفرانس اسقفان سوئیس میزبان دور ششم گفتگوی دینی در شهر فرایبورگ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار