اجرای مصوبه الگوی کشت نیازمند ۵۰ همت اعتبار است

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: در گام نخست اجرای مصوبه الگوی کشت، اعتباری بالغ بر ۳۵ تا ۵۰ همت نیاز است تا این قطار راه بیفتد.

آقای عطاءاله هاشمی گفت: الگوی کشت سند فراقوه ای است که وزارتخانه های نیرو، قوه مجریه و مقننه باید پای کار آیند و مشارکت داشته باشند، در غیراین صورت وزارت جهاد به تنهایی نمی تواند از پس آن بر آید.

به گفته او، اجرای مصوبه الگوی کشت زمان بر است و ظرف یکسال، دوسال و چهارسال جواب نمی دهد و حتما باید الزامات آن فراهم شود. لذا با توجه به آنکه مصوبه الگوی کشت سال گذشته نهایی و ابلاغ شد، نمی توان انتظار داشت که ظرف یک تا ۲ سال جواب دهد.

هاشمی ادامه داد: سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ مصوبه الگوی کشت بعد از گذشت ۵۰ سال در کشور اجرا شد، اما اگر انتظار بر آن باشد که این مصوبه ظرف یک تا ۲ سال جواب دهد، این امر محقق نمی شود.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی  با تاکید بر فراهم شدن الزامات اجرای مصوبه الگوی کشت گفت: اگر الزامات لازم برای اجرای این سند مهیا شود، مدت زمان رسیدن به اهداف کوتاه می شود.  در گام نخست اجرای مصوبه الگوی کشت اعتباری بالغ بر ۳۵ تا ۵۰ همت نیاز است که این قطار راه بیفتد، اما در سال های آینده تزریق اعتبارات ترویج و قوانین لازم هم باید ملحق شود تا خروجی سیستم دلخواه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار