از بازداشت عاملان نزاع دسته جمعی در اقلید تا کشف انبار کود و سم در بختگان

مهم‌ترین حوادث ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انبار بیش از ۴ تن کود و سم قاچاق در بختگان لو رفت 

سرپرست فرمانده انتظامی بختگان از کشف ۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم سم و کود قاچاق در بازرسی از یک انبار خبر داد. 

سرهنگ علی‌اکبر طاهری‌نیا سرپرست فرمانده انتظامی بختگان اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر قاچاق سم و کود شیمیایی توسط شخصی سودجو، ماموران انتظامی بختگان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: افسران پلیس موفق شدند انبار محل نگهداری سم و کود‌های قاچاق را شناسایی و در بازرسی از آن مکان، ۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم سم و کود شیمیایی قاچاق را کشف کنند.

سرپرست فرمانده انتظامی بختگان با بیان اینکه یک نفر در این رابطه به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۹ میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف قرص و لوازم آرایشی - بهداشتی ۵ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز 

فرمانده انتظامی شیراز از کشف انواع قرص و لوازم آرایشی - بهداشتی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران یگان امداد شیراز با اقدامات پلیسی مطلع شدند فردی در یکی از محلات حوزه استحفاظی در منزل خود اقدام به خرید و فروش انواع قرص و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق می‌کند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل، ۱۰۴ هزار و ۳۳۰ عدد قرص و ۴ هزار و ۲۰۰ عدد لوازم آرایشی - بهداشتی خارجی و قاچاق کشف کنند.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ شجاعی از عزم جدی پلیس در مقابله با قاچاق تأکید کرد و از شهروندان خواست که هرگونه اخبار و اطلاعات خود در خصوص فعالیت قاچاقچیان را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کامیون حامل ۱۰۴ راس گوسفند قاچاق توقیف شد 

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی کامیون حامل ۱۰۴ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال توقیف شد.

سرهنگ زمان اله کریمی فرمانده انتظامی شهرستان خرامه اظهار کرد: ماموران یگان امداد هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون ۱۰۴ راس گوسفند قاچاق که با مجوز جعلی حمل از اداره دامپزشکی کرمانشاه بارگیری و قصد انتقال به استان‌‎های مرزی و خروج از کشور داشت، کشف شد.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده بنا به نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورده شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

خودرو‌های حامل کالای قاچاق در توقیف پلیس لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه کامیون و یک سواری سمند حامل کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در جهت مقابله با قاچاق و افراد فرصت طلب، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۳ دستگاه کامیون و سواری حامل کالا مشکوک و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو‌ها ۱۹ دستگاه پرینتر و ۳۲۴ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق و بدون مجوز قانونی را کشف و ضبط کردند. 

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: رانندگان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۹۷ کیلوگرم تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۹۷ کیلوگرم تریاک در عملیات این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد مبارزه با قاچاقچیان و حاملین مواد مخدر، ماموران انتظامی لارستان با حساسیت بیشتری نسبت به کنترل خودرو‌های عبوری پرداخته که در همین هنگام به یک سواری ۴۰۵ مشکوک که راننده به محض مشاهده ماموران با سرعت زیاد از محل متواری می‌شود.

او افزود: با تلاش و پیگیری ماموران خودرو مورد تعقیب قرار گرفت که راننده وقتی عرصه را برخود تنگ دید اقدام به پرتاب کردن کیسه‌های حامل مواد مخدر به بیرون می‌کند و با سرعت به سمت زمین‌های کشاورزی و کوه‌های اطراف متواری و با استفاده از تاریکی شب متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در پاکسازی از محل تردد خودرو ۹۷ کیلو گرم تریاک کشف شد، گفت: تلاش جهت شناسایی و دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

دستگیری سارقان و کشف ۲۱ فقره سرقت در کوار 

جانشین انتظامی کوار از دستگیری ۶ سارق و کشف ۲۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ دوم رحمت اله ارجمندی جانشین انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران این یگان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی هویت ۶ سارق را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی طی چندین عملیات آنان را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی کوار با بیان اینکه متهمان در تحقیقات انجام شده به ۲۱ فقره سرقت درون خودرو، اماکن خصوصی و احشام اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

دستبند بر دست متهم

کشف کالای قاچاق در کوار 

جانشین انتظامی شهرستان کوار از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ رحمت اله ارجمندی جانشین انتظامی شهرستان کوار اظهار کرد: به منظور اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی کوار هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، ۲ خودرو پراید حامل بار را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۲۶ شیشه کنسرو ذرت گلد، یک هزار و ۹۸۰ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، ۲۴ قوطی نسکافه، یک هزار و ۳۵۰ پاکت کاپوچینو، ۱۴۴ بسته ادامس تریدنت، ۴۸ قوطی کمپوت آناناس و ۸۰ عدد نودولیت خارجی قاچاق کشف و ضبط کردند.

جانشین انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. افزود: رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف بیش از یک هزار لیتر گازوئیل قاچاق در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از توقیف یک دستگاه وانت نیسان تانکردار حامل یک هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق سوخت و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این فرماندهی یک دستگاه نیسان تانکردار حامل سوخت را شناسایی و طی اقدامی متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از خودرو توقیفی یک هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سارقان گوشی تلفن همراه در دام پلیس آباده 

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۲ سارق که با تهدید چاقو اقدام به سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: در پی تماس با پلیس ۱۱۰ مبنی سرقت به عنف یک دستگاه تلفن همراه با تهدید چاقو توسط ۲ نفر ناشناس در حوزه شهرستان آباده، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند در این خصوص هر ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به سرقت موبایل اعتراف کردند، گفت: با تشکیل پرونده قضایی هر ۲ سارق به دادسرا معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف تجهیزات حفاری غیرمجاز در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف تجهیزات غیرمجاز چاه‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در جهت صیانت از آب‌های زیر زمینی و با تحقیقات صورت گرفته، مأموران یگان امداد از فعالیت غیرمجاز افرادی در امر حفر چاه غیرمجاز در روستا‌های شهرستان مرودشت مطلع شدند.

او افزود: با هماهنگی قضایی ماموران به محل‌‎های اعلامی اعزام شدند و ۳ دستگاه آلات و تجهیزات حفاری توقیف کرده و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با توجه به بحران شدید آب از همشهریان تقاضا داریم در صورت اطلاع از هرگونه حفاری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

طرح جمع آوری معتادان پر خطر در اوز

فرمانده انتظامی اوز از طرح جمع آوری معتادان متجاهر و پر خطر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین محمدی فرمانده انتظامی اوز اظهار کرد: در اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی پس از گرفتن دستور قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در سطح حوزه استحفاظی اقدام کردند.

او افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی ۱۵ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب را جمع آوری و جهت بهبود وضعیت به مرکز ترک اعتیاد منتقل کرد.

بازداشت ۸ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در اقلید 

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۸ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در تفرجگاه امامزاده سید محمد این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نراع و درگیری دسته جمعی در تفرجگاه امامزاده سید محمد بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی خنجشت به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ۶ نفر از زوار امامزاده سید محمد با ۲ نفر از غرفه داران امامزاده درگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفته که این موضوع باعث بر هم زدن نظم و آرامش زائران و مجاوران امامزاده شده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، ادامه داد: پلیس برای ایجاد امنیت اجتماعی، با تمام توان خود و به صورت شبانه روزی تلاش خواهد کرد.

عاقبت متهم

توقیف وانت نیسان حامل آرد قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴۸ کیسه آرد قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی رستاق به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو ۴۸ کیسه آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش محموله مکشوفه ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: راننده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار