شرکت‌های دانش‌بنیان مشهدی آب را برای زائران اربعین تصفیه می‌کنند

مدیر موکب امام رضا(ع) اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: تامین آب مورد نیاز زائران اربعین حسینی (ع) هر ساله با آب معدنی از بازار شهر مشهد فراهم می‌شد ولی امسال با کمک مجموعه شرکت‌های دانش بنیان، ۲ دستگاه تصفیه آب شهر کربلا در این موکب مستقر شد.

حجت الاسلام محمد صفرپور گفت: همچنین کارخانه یخ ساز توسط موقوفه «معمار» خریداری شده که ظرفیت روزانه تولید ۲۰۰ قالب یخ برای تامین یخ مواکب در زائران را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: موکب امام رضا (ع) برای نهمین سال متوالی در شهر کربلا خدماتی، چون اسکان، پذیرایی از زائران و ارائه سه وعده تغذیه به همراه چای و شربت را بر عهده دارد.

مدیر موکب امام رضا (ع) اوقاف خراسان رضوی در کربلا اظهار کرد: همچنین در این موکب‌ها برنامه‌های فرهنگی مانند برگزاری نماز جماعت، کار با کودک، آموزش‌های حجاب و عفاف و فرزندآوری به زائران اربعین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سقف اسکان موکب امام رضا برای هر زائر ۴۸ ساعت است، گفت: در این موکب ۲۲ مبلغ دینی، تمام خدمات رفاهی لازم را در اختیار زائران قرار دادند تا به عبارتی تبلیغ را با زبان عمل ارائه دهند و در کنار خدمت به زائر، ماموریت تبلیغی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام صفرپور افزود: از ویژگی‌های خاص خدمت رسانی این موکب نسبت به سال‌های گذشته، اجرای عروسک گردانی با موضوع هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در مسیر نجف به کربلا بود.

وی ادامه داد: پخت بیش از ۴۶ هزار قرص نان برای تامین نان موکب امام رضا (ع) و دیگر مواکب، خریداری و راه اندازی ۲ دستگاه ژنراتور تولید برق برای تامین برق موکب با توجه به قطعی مکرر برق شهر کربلا از دیگر اقدامات است.

مدیر موکب امام رضا (ع) در کربلا بیان کرد: تمام فعالیت‌های این موکب از محل عوائد واقفین خیر اندیش است که با نیّت خالصانه خود، امکانات و وسایل لازم را در مراسم اربعین حسینی (ع) فراهم کردند.

وی گفت: با توجه به راه اندازی سیستم جدید اطلاعات زائر به صورت سیستمی ثبت و اصالت گذرنامه صورت می‌گیرد تا علاوه بر بحث امنیتی، آمار تعداد زائران در این موکب نیز در دسترس قرار گیرد.

حجت الاسلام صفرپور افزود: ۱۲ کامیون لوازم تدارکاتی و تجهیزات لازم برای استقرار در موکب از مشهد به کربلا را بر عهده داشتند و ۱۰۰ نفر از شهر‌های مختلف برای خادم افتخاری در این موکب ثبت نام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.