مدیر پایانه مرزی دوغارون مطرح کرد:

حل و فصل مسائل ترانزیتی در پایانه مرزی دوغارون با همکاری طرف افغانستانی

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: مسائل مربوط به تردد کامیون‌ها در گذرگاه مرزی دوغارون-اسلام قلعه با همکاری طرف افغانستانی حل و فصل خواهد شد.

اسماعیل پورعابد مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: در یک جلسه ملاقات مرزی که بین مسئولان نهاد‌های مستقر در مرز دوغارون ایران و اسلام قلعه افغانستان برگزار شد، مسائل مربوط به تردد کامیون‌های ترانزیتی و جریان انتقال کالا در این معبر زمینی مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: در این ملاقات مرزی که مسئولان پایانه مرزی دوغارون، گمرک دوغارون و هنگ مرزی تایباد و نیز مسئولان گمرک اسلام قلعه، پلیس مرزی اسلام قلعه و اداره حمل و نقل (ترانسپورت) اسلام قلعه حضور داشتند؛ هر یک از طرف‌های ایرانی و افغانستانی دیدگاه‌های خود را پیرامون ترانزیت میان دو کشور بیان کردند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده این بود که رانندگان ایرانی پس ورود و خروج از گمرک اسلام قلعه در افغانستان، می‌توانند پس از ۱۰ روز مجدد وارد خاک این کشور شوند و باعث محدودیت برای ناوگان حمل و نقل می‌شود.

پورعابد بیان کرد: طرف افغانستانی هم با جویا شدن این مسئله و نتایج آن از جمله معطلی کامیون‌ها در مرز، نسبت به اصلاح این اقدام تلاش می‌کند و به زودی این محدودیت زمانی تغییر خواهد کرد.

او تصریح کرد: روزانه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ کامیون در این پایانه مرزی میان ایران و افغانستان تردد می‌کنند و فرایند صادرات، واردات و ترانزیت کالا را انجام می‌دهند.

پایانه مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری هرات افغانستان و ۲۵۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.