جلسه مدیریت بحران استانداری در پی هشدار هواشناسی گیلان

جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان برگزار شد.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که عصر دیروز برگزار شد، به مدیران و فرمانداران در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان، اعلام آماده باش داد.

او همچنین بر حضور مسئولان در هر شهرستان، نظارت و پایش باز بودن مسیر رودخانه ها، پل ها، استقرار ماشین آلات سنگین، منع تردد بر روی پل‌های آب نما در ساعات پایانی روز، هماهنگی با بخش خصوصی و اطلاع رسانی و توصیه‌های لازم به مردم و گردشگران تأکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به احتمال خسارات بر اثر سیل به پل‌ها و زیر ساخت‌ها گفت: طبق پیش بینی هواشناسی بارش در مرکز و غرب استان بیشتر خواهد بود، دستگاه‌های مربوطه باید گزارش اقدامات انجام شده را به صورت لحظه‌ای به مرکز کنترل این مدیریت گزارش دهند.

مرادی افزود: طبق برنامه مهار سیلاب در صورت وقوع سیل فرمانده عملیات فرمانداران و فرمانده میدان مدیران آب منطقه‌ای شهرستان‌ها خواهند بود و در صورت و شدت بارش امکانات لازم به شهرستان خسارت دیده ارسال و اعزام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در این جلسه از استقرار ۳۹۱ دستگاه از ماشین آلات سنگین و سبک با ۵۴۲ نفر نیرو در قالب ۶۰ اکیپ آماده به خدمت خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هم در این جلسه گزارش هاای از آمادگی نیرو‌ها و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ارائه داد.

فرمانداران شهرستان‌های استان گیلان هم به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند.

جلسه اضطراری مدیریت بحران استانداری گیلان در پی هشدار هواشناسی

اداره کل هواشناسی گیلان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان، بالا آمدن آب رودخانه ها، وزش باد و بارش باران به ویژه برای امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه) و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا را پیش بینی کرده است.

در تعریف رنگ بندی هشدار نارنجی هواشناسی آمده است: اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده زیاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.