ترکیه عامل حمله به فرودگاه عربت سلیمانیه

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تایید کرد که عامل حمله شب گذشته به فرودگاهی در سلیمانیه، ترکیه بوده است.

یحیی رسول، نماینده نخست وزیر عراق و سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز دوشنبه ۱۸ سپتامبر ساعت ۱۷ به وقت محلی یک فروند پهپاد وارد حریم هوایی عراق از مرز ترکیه شد و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه را بمباران کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واقع)، او در ادامه افزود: این حمله منجر به شهادت سه تن از قهرمانان ستاد مبارزه با تروریسم و ​​زخمی شدن سه تن دیگر شد.

 وی افزود: این تجاوز به منزله نقض حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی عراق و نقض و تهدید صلح و امنیت در منطقه و جهان، نقض مفاد حقوق بین الملل و نقض قوانین بین المللی است.

رسول گفت: با تأکید بر اینکه «این حملات مکرر با اصل روابط حسنه سازگار نیست، تهدیدی برای تضعیف تلاش‌های عراق برای ایجاد روابط خوب و متوازن سیاسی، اقتصادی و امنیتی با همسایگان آن است.

 او در پایان اعلام کرد عراق این حق را برای خود محفوظ می داند که به این تخلفات پایان دهد. او همچنین گفت که رحمت و ابدیت برای شهدای صالح و شفای عاجل برای مجروحان آرزومند است.

روز گذشته، واحد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق از کشته و زخمی شدن ۶ نفر از نیروهای خود در پی حمله پهپادی به فرودگاه عربت خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون از داعش همه جانبه حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که حامی اصلی همه گروه های تروریستی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ترکیه نوکر رژیم صهیونیستی و غرب وحشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
سلیمانیه طرفدار ایران هست بر خلاف اربیل و بارزانی ها که طرفدار ترکیه هستند. پ.ک.ک فقط یک بهانه است. هدف ترکیه انتقام گرفتن از سلیمانیه و حزب اتحادیه میهنی است. بخاطر طرفداری از ایران و علاقه به فرهنگ ایرانی.
آخرین اخبار