اعلام آخرین فرصت برای مالکان ساختمان‌های رای قطعی ماده ۱۰۰

مالکان ساختمان‌های رای قطعی ماده ۱۰۰ در اصفهان تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند درخواست مجدد خود را برای بررسی پرونده و تایید لازم ثبت کنند.

وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: مالکان ساختمان‌های رای قطعی ماده ۱۰۰ تا پایان ۳۱ شهریورماه فرصت دارند ثبت درخواست مجدد بررسی پرونده و تایید لازم را کسب کنند تا پس از رفع تخلف و مشکل قانونی ساختمان توسط مالک و تأیید آن توسط کارشناس رسمی، بر اساس مندرجات قانونی فیش جریمه برای آن‌ها صادر شود.


وحید مهدویان با اشاره به تبدیل رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ به جریمه نقدی برای نخستین‌بار در طول دو دهه گذشته افزود: مالکان ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهر‌ها می‌توانند طبق بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ املاکی که تا قبل از سال ۱۴۰۰، آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ آن‌ها مبنی بر قلع بنا صادر شده است، رأی قلع را به جریمه نقدی تبدیل کنند.


او با اشاره به اینکه هدف از وضع این قانون مساعدت برای مالکان به‌منظور ایجاد گشایش در تعیین تکلیف بنا‌ها است، گفت:چنانچه اصول سه‌گانه شهرسازی، امور فنی و بهداشتی این بنا‌ها مورد تائید نظام مهندسی یا کارشناسان دادگستری قرار گیرد، آرا به جریمه تبدیل می‌شود.


معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه این قانون بهترین فرصت را در اختیار شهروندان می‌گذارد تا املاک خود را تعیین تکلیف کنند، گفت: وقتی رأی قلع روی یک پرونده صادر می‌شود، آن ملک دیگر قابلیت خریدوفروش ندارد، به همین دلیل با توجه به ظرفیتی که به‌واسطه این قانون به وجود آمده مالکان می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق یا به‌صورت غیر حضوری در طول شبانه‌روز به سامانه «اصفهان من» به وب‌گاه MY.ISFAHAN.IR مراجعه و سیر مراحل اداری مبالغی را پرداخت کنند و ملک خود را از حالت قلع خارج کنند.


شهرداری با اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور به‌دنبال گره‌گشایی است و قادر است در آینده گزارش‌های هزینه و درآمد حاصل از این قانون را منتشر کند تا مردم مطلع شوند که این درآمد در کدام بخش‌ها هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار