پیش بینی افزایش رقم اعتبارات مدرسه سازی سیستان و بلوچستان به ۲ هزار میلیارد تومان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مدرسه سازی پیش بینی می شود رقم اعتبارات دولتی و خیری در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

میثم لک زایی  با تأکید بر اینکه بالاترین رقم اعتباری در حوزه فضاهای آموزشی به سیستان و بلوچستان اختصاص‌یافته است، افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۸ کلاس درس با اعتبار هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال ساخته شده که این تعداد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به ۸۰۱ کلاس با اعتبار سه هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال افزایش‌ یافته است.

وی افزود: با نگاه ویژه دولت سیزدهم، اعتبارات حوزه نوسازی این استان در یک‌ساله گذشته رشد ۱۰۰درصدی داشته و مشارکت و همراهی خیران هم بسیار چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: امسال نیز موفق شده‌ایم بیش از ۱۰۰ کلاس درس استاندارد را در هفته دولت افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان قرار دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تلاشیم در سالجاری هزار و ۵۰۰ کلاس درس در این استان آماده بهره‌برداری شود.

سیستان و بلوچستان رتبه اول تخصیص اعتبارات دولتی در حوزه ساخت مدارس و تامین تجهیزات در دولت سیزدهم را داراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: طی این مدت به همت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس تعداد کلاس های دردست اجرای استان به بیش از ۲۴۰۰ کلاس درس افزایش یافته که از این تعداد بیش از ۷۵۰ کلاس درس تکمیل و تحویل دانش آموزان خوب استان شده و بخش قابل توجهی از کمبود تجهیزات کلاسی و هنرستان ها حل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مدرسه سازی پیش بینی می شود رقم اعتبارات دولتی و خیری در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: دولت در زمینه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان عزم خود را جزم کرده که مشکل فضاهای آموزشی استان را حل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار