خلیل‌آباد در نزدیکی دومین گسل بزرگ کشور

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خلیل‌آباد گفت: با توجه به اینکه خلیل‌آباد در مسیر گسل درونه یا گسل بزرگ کویر قرار دارد، باید تمهیدات لازم نسبت به مواقع بحران اندیشیده شود.

مسعود یاوری رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خلیل‌آباد گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، امهال تسهیلات کشاورزان از طریق بانک کشاورزی انجام شده و در این راستا خدمات لازم به کشاورزان داده شده است.

او قبل از بارش‌ها انجام عملیات بازگشایی مسیل‌ها در شهر و روستا‌ها را ضروری دانست و افزود: عملیات ترمیم قسمتی از سد شهید مدرس انجام شده است.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان خلیل‌آباد در ادامه با اشاره به میزان بارش‌های امسال ادامه داد: در فصل پاییز بارش‌های مناسب‌تری نسبت به دوره قبل خواهیم داشت.

یاوری بیان کرد: علی‌رغم بارش‌هایی که در سطح استان داشته‌ایم، اما خلیل‌آباد همچنان نسبت به دوره زراعی خود در خشکسالی قرار دارد و بارش‌ها چندان مطلوب نخواهد بود.

او در ادامه با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها ملزم و موظف به پیگیری امور مرتبط با حوزه کاری خود هستند، بر اجرای مصوبات جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان توسط مسئولان تصریح کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خلیل‌آباد همچنین از شهرداری‌ها و دهیاران خواست تمهیدات لازم را پیش از زمستان و بارش‌هایی که خواهیم داشت به عمل آورند و نسبت به بازگشایی مسیل‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در این مسیر‌ها جلوگیری نمایند.

برچسب ها: گسل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار