۱۲ تن کمک بشردوستانه به قره‌باغ رسید

نیرو‌های حافظ صلح روسیه ۱۲ تن محموله بشردوستانه را در میان مردم قره‌باغ توزیع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های حافظ صلح این کشور در قره باغ در مجموع ۱۲ تن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غیرنظامی این منطقه تحویل داده اند.

براساس گزارش تاس، این وزارتخانه گفت: این ۱۲ تن محموله بشردوستانه شامل غذا، دارو و کالا‌های ضروری است. در همین حال که کاروان کمک‌های بشردوستانه به سمت منطقه حرکت می‌کرد، نیرو‌های حافظ صلح به غیرنظامیان در حال خروج از خاک قره باغ کمک می‌کردند. آن‌ها آب آشامیدنی، نان و غذای کودک را بین کسانی که نیاز داشتند، توزیع کردند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که نیرو‌های حافظ صلح آن برای جلوگیری از خونریزی، تضمین امنیت و احترام به قوانین بشردوستانه در مورد غیرنظامیان، تعامل بی وقفه بین باکو و خانکندی را فراهم کرده اند. این وزارتخانه همچنین گزارش داد که ۱۱۷ غیرنظامی از جمله ۵۰ کودک در محل استقرار نیرو‌های حافظ صلح روسیه مستقر هستند و به آن‌ها اسکان، غذا و مراقبت‌های پزشکی ارائه می‌شود.

 ارمنستان و جمهوری آذربایجان دو جنگ بر سر قره باغ کوهستانی داشته‌اند که در آن ده‌ها هزار نفر کشته شده‌اند. هفته گذشته، جدایی طلبان قره باغ در پی حمله نظامی برق‌آسای باکو، سلاح‌های خود را زمین گذاشتند و ده‌ها هزار نفر از ارامنه از آن زمان به ارمنستان گریخته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار