از جمع آوری بیش از یک هزار معتاد در شیراز تا دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در اقلید

مهم‌ترین حوادث ۹ مهرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جمع‌آوری یک هزار و ۵۰۶ معتاد و خرده فروش در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با اجرای طرح آرامش در شهر، یک هزار و ۵۰۶ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در شهر شیراز جمع‌آوری و دستگیر شدند.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، کاهش سرقت و در پاسخ به درخواست و مطالبات مردمی، طرح آرامش در شهر با موضوع جمع‌آوری و پاکسازی پاتوق معتادان متجاهر و کارتن خواب و همچنین دستگیری خرده‌فروشان با هماهنگی مرجع قضایی در شهرستان‌های تابعه استان و به ویژه شهر شیراز اجرایی شد.

او گفت: در نتیجه اجرای این طرح طی یک هفته گذشته، ۵۳۷ معتاد متجاهر در شهر شیراز جمع آوری و تحویل مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ شده اند؛ همچنین در این بازده زمانی ۳۴۴ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، ۶۰۰ نفر معتاد و ۲۵ نفر خرده فروش طی روز جاری (۹ مهر ماه) در شیراز جمع‌آوری و دستگیر شده اند، افزود: اجرای این طرح به صورت مستمر و در راستای مطالبات مردمی ادامه خواهد داشت.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه امسال ۴۸ باند مواد مخدر در استان فارس منهدم و ۲۲ تن انواع مواد مخدر نیز کشف شده است، تصریح کرد: رفع دغدغه‌های مردم در جهت حفظ و ارتقای نظم و امنیت در دستور کار پلیس است.

او از شهروندان درخواست کرد گزارش‌های خود را در زمینه خرید و فروش مواد مخدر و تجمع معتادان متجاهر را به پلیس اعلام کنند تا نسبت به پاکسازی و جمع‌آوری آنان اقدام شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پلیس در جهت جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان به صورت ویژه پای کار است، گفت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که در این خصوص مسئولیت دارند، باید به صورت ویژه نسبت به این موضوع اقدامات خود را انجام دهند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۸ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه ساچمه زنی به سمت منزل یکی از شهروندان، بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی، یگان امداد و کلانتری به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ۲ نفر با هویت معلوم به علت اختلاف شخصی با تیراندازی به سمت منزل یکی از شهرندان باعث نزاع و درگیری دسته جمعی شده‌اند و چند نفر از آنان نیز بر اثر پرتاب شیء سخت و مشت و لگد نیز مجروح شده اند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه ماموران در این خصوص موفق شدند ۸ نفر از عاملان نزاع و درگیری را دستگیر کنند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

عاقبت متهم

دستگیری سارقان مسلح در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارقان مسلح و کشف سلاح به کار رفته در سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از مغازه سوپر مارکت در شهریورماه امسال در یکی از محله‌های شهرستان کازرون، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات شبانه روزی و بررسی محل سرقت موفق به شناسایی سارقان مسلح شده و با هماهنگی قضایی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان در شیراز و کازرون دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه سارقان موفق به کشف ۲ قبضه سلاح گرم و سرد شدند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه سارقان در بازجویی پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

توقیف موتورسیکلت ۸ میلیارد ریالی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف، ماموران انتظامی لارستان هنگام گشت زنی فعال و هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین کراس بدون پلاک را در حال تردد مشاهده و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

او افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، موتورسیکلت مذکور قاچاق و بدون هرگونه مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه راکب پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش موتورسیکلت قاچاق را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به ضربات جبران‌ناپذیر قاچاق به اقتصاد و تولید داخلی کشور، از مردم خواست هرگونه فعالیت غیرمجاز در این زمینه را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به برخورد قانونی با مجرمان و متخلفان اقدام شود.

تانکر حامل ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس مهر 

فرمانده انتظامی مهر گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی، یک دستگاه تانکر حامل سوخت توقیف و ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد. 

سرهنگ بهادر رزمجویی فرمانده انتظامی مهر اظهار کرد: ماموران انتظامی مهر در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند و دستور توقف را صادر کردند. 

او افزود: ماموران خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت قاچاق کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص راننده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف خودرو سرقتی کمتر از چند ساعت در شیراز 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف سواری پراید مسروقه که در شهرستان فسا مورد سرقت واقع شده شود، خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: ماموران یگان امداد شیراز هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او ادامه داد: در بررسی و استعلام شماره پلاک مشخص شد که خودرو در همان روز در شهرستان فسا مورد سرقت واقع شده است.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، گفت: شهروندان و مالکان خودرو‌ها باید ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل ایمنی و هشدار دهنده مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدار‌های انتظامی از وقوع چنین مواردی پیشگیری کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۳۰ کیلو تریاک در خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی خنج اظهار کرد: در جهت اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی خنج هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده با پرتاب بسته‌های مواد مخدر به بیرون از خودرو متواری شد.

فرمانده انتظامی خنج با اشاره به اینکه در پاکسازی از محل تردد خودرو ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

کشف ۲۹ کیلوگرم تریاک در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۲۹ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: در جهت مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس امنیت عمومی و یگان امداد هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری سمند مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کنند. 

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۲۹ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کار پلیس است، به همین جهت از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ضمن تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در داراب

فرمانده انتظامی داراب از افزایش کشف ۱۰۰ درصدی انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد:به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و کنترل محور‌های مواصلاتی، با به کارگیری تمام توان و امکانات پلیس، در ۶ ماهه نخست امسال شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی کشف انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال در داراب بودیم.

سرهنگ نوشاد با اشاره به دستگیری ۷۶ قاچاقچی مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون، افزود: این طرح‌ها همچنان به قوت خود باقی و به صورت مستمر ادامه دارد و مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در اولویت کار است و پلیس اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۵ تن و ۷۲۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در امسال، تصریح کرد: در این خصوص ۸۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی داراب اضافه کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعاتی که از فعالیت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت در جامعه دارند از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند تا اقدامات مناسب در این حوزه انجام شود.

دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری ۲ نفر اراذل و اوباش که موجب سلب آسایش شهروندان شده بودند، خبر داد. 

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: به دنبال تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه تعدادی اراذل و اوباش در شهر اقدام به درگیری و ضرب و جرح با یکدیگر و تخریب شیشه خودرو‌های خود کرده و با این اقدام موجب سلب آسایش عمومی و ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان نیز شده‌اند که دستگیری آنان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران با شناسایی متهمین و پس از هماهنگی قضایی، در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی موفق شدند ۲ نفر اوباش سابقه‌دار را دستگیر کنند و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دهند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه در بازرسی از این افراد ۳ قبضه سلاح سرد کشف شد، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستبند بر دست متهم

کشف کالای میلیاردی قاچاق در کوار 

فرمانده انتظامی کوار از توقیف کشف ۳ دستگاه ماشین ظرفشویی، لباسشویی و یخچال فریزر خارجی در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳ دستگاه ماشین ظرفشویی، لباسشویی و یخچال فریزر خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف هزار لیتر سوخت قاچاق در زرین دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ جمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. 

او افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو یک هزار لیتر گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع، کشف شد.

سرهنگ صالحی فرد با بیان اینکه راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در لامرد 

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و پلمب ۱۵ واحد متخلف خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با هدف ارتقای امنیت در اصناف و پیشگیری و مقابله با تخلفات و ناهنجاری‌های اجتماعی در واحد‌های صنفی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و ضوابط ابلاغی، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی را اجرا کردند.

او افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی ضمن بازدید و ارزیابی فعالیت‌های بیش از ۵۵ واحد صنفی، ۱۵ واحد متخلف را به علّت تکرار تخلفات و نادیده گرفتن تذکرات قبلی پلمب کرده و به ۳۰ واحد صنفی دیگر اخطار کتبی ارائه دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با تاکید بر تداوم و تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس بر اصناف، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار