تولیت آستان قدس رضوی:

هنوز تا رسیدن به جامعه قرآنی فاصله زیاد است

تولیت آستان قدس رضوی بر عمل به آیات قرآن تاکید کرد و گفت : گرچه در دوران چند دهه اخیر انقلاب اسلامی ایران کارهایی برای تحقق جامعه قرآنی انجام شده اما هنوز تا رسیدن به این جایگاه فاصله زیاد است .

حجت الاسلام احمد مروی، شامگاه یکشنبه در اختتامیه طرح «تحفیظ نبوی» در مشهد گفت: پیامبر اکرم (ص) مثل و شبیه ندارد و بشر به قدری نزد خداوند شرافت دارد که خدا برای هدایتش بهترین مخلوق خود را برگزیده است.

حجت‌الاسلام مروی افزود: تمام پیامبران معجزه و اعجاز داشتند که مربوط به زمان خودشان بود اما قرآن مجید به عنوان اعجاز پیامبر اکرم (ص) مربوط به همه دوران است.

وی گفت: حقیقت قرآن روز قیامت روشن می شود، قرآن کریم تجلی خداوند است.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: قرآن دلها را زنده می کند و زندگانی ابدی دارد و یک آیه قرآن زندگی را متحول می کند.

تجلیل از ۴٠ نفر حافظ قرآن

رییس ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در سایه قرآن می توان جبهه بزرگ حق و حقیقت را گسترش داد.

سردار علی مولوی اضافه کرد: در طرح تحفیظ نبوی توسط این ستاد مردمی طی یک دوره هشت ساله، ۴٠ نفر جوان و نوجوان زیر نظر استاد « حاج مهدی حسنی» به عنوان حافظ قرآن تربیت شدند و این محفل مشتی بر دهان اهانت کنندگان به قرآن در سوئد است.

مولوی ادامه داد: فعالیتهای مردمی قرآنی باید توسعه یابد، چهره های قرآنی نیز باید معرفی شوند.

حافظ بین المللی قرآن کریم نیز اظهار کرد: پاسداشت مقام حافظ قرآن پاسداشت قرآن است.

حاج مهدی حسنی افزود: قرآن و معارف اهل بیت(ع) گرانبهاترین چیزهایی هستند که خداوند در کره زمین قرار داده است.

وی ادامه داد: وجود پاک به دنبال پاکی است، قرآن سراسر نور و پاکی است و کسانی که سراغ قرآن می روند در وجودشان کششی به سمت قرآن وجود دارد.

حافظ بین المللی قرآن کریم افزود: برای تحقق منویات رهبری در جامعه از هر هشت نفر یک نفر باید حافظ قرآن باشد چرا که در ورود به اعمال قرآن کریم حفظ آن است.

وی تاکید کرد: جایگاه حافظان قرآن کریم باید ارتقا یابد، مطالبه مقام معظم رهبری تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن است و برای تحقق این مطالبه باید سطح شناخت مردم از قرآن و جایگاه حفظ قرآن افزایش یابد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی دستاورد مردمی متشکل از ١٨ نهاد فرهنگی و موسسات قرآنی است.

حجت الاسلام سید محمد سلطانی افزود: طرح تحفیظ نبوی در بازه زمانی هشت ساله در مشهد اجرا شد و امروز ۴٠ نفر حافظ قرآن در این طرح تجلیل می شوند.

وی گفت: باید ستادهای مردمی قرآنی حمایت شوندم باید از مهدکودک ها روی قرآن کریم سرمایه گذاری شود.

حجت الاسلام سلطانی افزود: داعش نتیجه دوری از اهل بیت است، بشر با تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) از مسیر گمراهی نجات می یابند.

در این مراسم از ۴٠ نفر حافظ و برگزیده قرآنی تجلیل شد.

همچنین طرح بلندکردن قرآن توسط رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در این مراسم نقاشی و به تصویر کشیده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار