صهیونیست‌ها مسجد ابراهیمی را به روی مسلمانان بستند

نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه یکی از اعیاد خود مسجد ابراهیمی را به روی نمازگزاران مسلمان بستند.

مقامات صهیونیستی روز دوشنبه مسجد ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی را به روی نمازگزاران مسلمان به دلیل «روز سوکُّوت» یهودیان بستند و آن را به روی شهرک نشینان گشودند.

براساس گزارش آناتولی، غسان الرجبی، مدیر مسجد ابراهیمی در بیانیه‌ای گفت: «مقامات اشغالگر اسرائیل در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه مسجد ابراهیمی را به دلیل عید سوکُّوت تعطیل کردند. پس از بسته شدن مسجد ابراهیمی، اشغالگران معمولاً تمام بخش‌های این مسجد را به روی شهرک نشینان باز می‌کند و مهمانی‌های پر سر و صدا و دعا‌های تلمودی برگزار می‌شود.»

او در ادامه افرود: اسرائیل هر سال (در اعیاد مختلف) مسجد را به مدت ۱۰ روز به روی مسلمانان می‌بندد و به عنوان بخشی از تقسیم بندی مستمر خود در زمان و مکان، آن را به روی شهرک نشینان می‌گشاید.

عید سوکُّوت آخرین تعطیلات سه گانه صهیونیست ها از ۲۹ سپتامبر گذشته آغاز شد و تا ۶ اکتبر سال ادامه دارد و به خاطره از دست دادن صهیونیست ها در جهان و سکونت آن‌ها در زیر چتر و چادر در صحرای سینا مرتبط است.

مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل که تحت اشغال رژیم صهیونیستی است قرار دارد و حدود ۴۰۰ شهرک نشین در آن زندگی می‌کنند که توسط حدود ۱۵۰۰ سرباز صهیونیستی محافظت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار