سینما فرهنگ شهرستان چاراویماق امروز با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور به بهره‌برداری رسید.

سالن دومنظوره چاراویماق ۱۷۰ نفر ظرفیت دارد و به سامانه پخش دیجیتال مجهز است؛ بهسازی سالن و تجهیز آن از اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم بهره‌برداری از این سالن گفت: امروز یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم نه در حد شعار بلکه در عمل محقق شد و افتتاح این سالن سینمایی در بحث عدالت‌محوری و به عنوان یکی از دستور کار‌های دولت قابل ارزیابی است.

محمد خزاعی افزود: ۱۸۰ شهرستان بالای ۱۰۰ هزار جمعیت در کشور فاقد سالن سینما هستند و تا پایان دولت سیزدهم برای بهره‌برداری از حدود ۴۰۰ سینما برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال قبل از دولت سیزدهم ۵۷۵ سالن سینما در کشور افتتاح شده بود اضافه کرد: سینما فرهنگ چاراویماق ۲۲۱ امین سالن سینمایی کشور به شمار می‌رود که در دولت سیزدهم و با حمایت این سازمان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه اغلب امکانات فرهنگی در تهران مسقر است اضافه کرد: امکانات بیشتری در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود و چاراویماق اولین شهرستان در کشور به شمار می‌رود که با جمعیت شهری هفت هزار نفر و شهرستانی ۳۲ هزار نفر صاحب سینما شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مبالغ خوبی در سفر‌های استانی برای این شهرستان اختصاص یافته که میزان آن در حوزه زیرساخت فرهنگی ۶۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز به سیاست مردمی‌سازی فرهنگ و گسترش عدالت فرهنگی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: سیاست فرا تبریز را در پیش گرفته‌ایم تا زیرساخت‌ها در تمام شهرستان‌های استان توزیع شود.

 بلاغی با بیان اینکه برای نخستین بار توزیع شهرستانی منابع از تبریز پیشی گرفته است، افزود: تبریز کنشگران فرهنگی بسیاری دارد و سازمان‌های مختلف از این عرصه حمایت می‌کنند، اما برخی از شهرستان‌ها در حوزه فرهنگی بسیار محروم هستند.

به گفته وی از فردا جشنواره ملی فیلم و عکس عشایر و روستا از شهرستان کلیبر آغاز می‌شود و اخیرا جشنواره تئاتر ارسباران نیز خاتمه یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.