انجام بیش از ۶۶۰ هزار واکسیناسیون دام در سبزوار

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: از ابتدای سال جاری ۶۶۰ هزار و ۸۴۲ مورد انواع واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام در سبزوار انجام شده است.

برات الله زیدآبادی رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: اگر دامی به درستی مراقبت نشود باعث بروز صدمات اقتصادی بسیار به دامداران می‌شود و از طرف دیگر حفظ سلامتی و ایمنی دام‌ها از بروز بیماری‌های مختلف و در برخی موارد از انتقال آن به انسان جلوگیری می‌کند.

او افزود: واکسیناسیون دام‌ها به صورت متمادی ادامه دارد و برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و پیشگیری از مشکلات اقتصادی در دام‌ها لازم است که در زمان مقرر واکسیناسیون دام‌ها انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار ادامه داد: از جمله واکسن‌های ضروری برای دام‌ها واکسن آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، شاربن، تب مالت، تب برفکی و هاری می‌باشد.

وی گفت: همه ساله واکسیناتور‌های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی، برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را انجام می‌دهند.

زیدآبادی خاطر نشان کرد: دامپزشکی علاوه بر انجام واکسیناسیون دام‌ها با انجام فعالیت‌های بهداشتی، قرنطینه‌ای و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در راستای کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی فعالیت دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: به دامداران توصیه می‌کنیم برای انجام مایه کوبی دام‌های خود با گروه‌های واکسیناسیون بخش‌های دولتی و خصوصی دامپزشکی همکاری کنند تا بتوان سطح ایمنی مطلوب را در جمعیت دام‌های هدف ایجاد و از خسارات وارده به دامداران جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.