افتتاح ساختمان اداری ثبت اسناد و املاک اهر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افتتاح ساختمان اداری ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر در ۲۲ بهمن امسال خبر داد.

معاون رئیس قوه قضائیه در سفر خود به شهرستان اهر، از پروژه‌های عمرانی در حال احداث اداره ثبت اسناد، زمین پزشکی قانونی، زندان اهر، تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و بزرگراه اهر_مشگین‌شهر بازدید و با قضات و کارکنان دادگستری دیدار کرد.

حسن بابایی گفت: یکی از مشکلات اصلی شهرستان، نبود ساختمان اداری ثبت اسناد و املاک بود که با همت اداره کل استان و مسئولان شهرستان، زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع خریداری شده و از محل اعتبارات ملی ۲۰ میلیارد تومان، برای احداث این ساختمان اختصاص یافته که إن‌شاءالله در ۲۲ بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: برای احداث ساختمان پزشکی قانونی، زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع تملک شده که امیدواریم با احداث ساختمان هم، در اهر خدمتی دیگر از دستگاه قضا برای مردم منطقه باشد.

بابایی با اشاره به اقدامات خوب دستگاه قضای شهرستان اهر در راستای حمایت و رفع موانع تولید گفت: رفع مشکل قند قانع اهر با همکاری ریاست دادگستری استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل که به چرخه تولید برگشته است، با شروع به کار این واحد تولیدی، برای ۵۰۰ نفر از جوانان منطقه فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

وی افزود: در موضوع حقوق عامه هم عملکرد خوبی را توسط دادستان محترم شهرستان اهر شاهد هستیم؛ از جمله ورود به موضوع شیوع بوی نامطبوع در شهر که ناشی از معیوب بودن سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری بود و با پیگیری‌های صورت گرفته، دستگاه‌های تصفیه خانه تعمیر و نوسازی شده و موجب از بین رفتن بوی نامطبوع شده است.

وی گفت: از جمله مسائل مهمی که در حقوق عامه این شهر باید پیگری و حل شود، پروژه بزرگراه اهر_مشگین‌شهر به طول ۵۰ کیلومتر است و با توجه به اینکه یک محور پرتردد و مسیر گردشگری هست، انتظار می‌رود که در سریعترین زمان ممکن این مشکل نیز حل شود.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در شهرستان اهر بیش از ۲۵ معدن در حال اکتشاف و بهره برادری است، تشریح کرد: فعالیت معادن در این شهرستان، موجب ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خواهد بود و معدن مس انجرد از معادن شاخص استان است که دستگاه قضا در راستای رفع موانع تولید و بهره برداری این معدن نیز اقدامات شایسته‌ای صورت داده و اکنون ۸۰۰ نفر در این معدن شاغل هستند.

وی افزود: با راه‌اندازی فاز دوم برای ۳۵۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم خواهد شد و در حال حاضر باتوجه به فروش اراضی حریم این معدن توسط اهالی، موضوع صدور سند برای زمین‌های خریداری شده بنام معدن مذکور و شرکت بهره بردار در دستور کار قرار گرفته است.

قابل ذکر است؛ در بازدید معاون رئیس قوه قضائیه از زندان اهر، تعداد ۹ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی، آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار