جابجایی روزانه هفت تا هشت هزار مرسوله پستی در کرمانشاه

مدیرکل پست استان کرمانشاه با اشاره به جابجایی روزانه هفت تا هشت هزار مرسوله پستی در کرمانشاه، گفت : ۶۰ تا ۷۰ درصد مرسولات مربوط به خرید‌های الکترونیکی -تجارت الکترونیک- است.

حسین نامداری مدیرکل پست استان کرمانشاه در نشست خبری امروز (۱۷ مهر) که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، با اشاره به وضعیت جابجایی مرسولات پستی در استان کرمانشاه گفت : نیمه اول امسال سه میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله پستی در کرمانشاه جابجا شد که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار مرسوله وارده و دو میلیون و ۱۰۰ هزار مرسوله ارسالی از کرمانشاه به نقاط دیگر کشور بوده است.

وی از حجم قابل توجه کار پست برای جابجایی مرسولات یاد کرد و افزود: روزانه هفت تا هشت هزار بسته پستی در کرمانشاه جابجا می‌شود که جابجایی بسیاری از آن‌ها در خارج از شهر است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه از فعالیت ۲۲۵ واحد پستی، ۹۲ نمایندگی پست در روستا‌ها و ۸۷ نامه رسان در سطح استان نیز یاد کرد و ادامه داد: نامه‌رسان‌های ما گاهی تا سه هزار مکان را در ماه سر می‌زنند.

نامداری معتقد است، استفاده از خدمات پست نه تنها کار را برای مردم آسان کرده، بلکه صرفه‌جویی در هزینه، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش بار ترافیک و ... را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط روز و کاهش نامه‌نگاری، شرکت پست خدمات خود را متناسب با نیاز کنونی جامعه تغییر داده، افزود: به سمت خدمات الکترونیکی و خصوصا جابجایی خرید‌های اینترنتی حرکت کردیم.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که انجام دادیم انعقاد تفاهم نامه همکاری با فروشگاه‌های سطح استان در قالب بازار تجارت الکترونیک (سامانه e.bazar) است که در این حوزه با ۱۵۷ فروشگاه که عمدتا عرضه کننده محصولات بومی و محلی هستند؛ قرارداد داریم.

مدیرکل پست استان کرمانشاه این نکته را یادآور شد که خدمات پست فقط به جابجایی مرسولات محدود نمی‌شود و پست نزدیک به ۹۰ خدمت فیزیکی، الکترونیکی، مالی و... را به مردم ارائه می‌دهد.

وی از انعقاد تفاهم نامه بین پست و تعاون روستایی برای عرضه محصولات طرح روستابازار خبر داد که کمک بسزایی به عرضه تولیدات روستایی و بومی استان کرمانشاه و حذف واسطه‌ها خواهد کرد.

نامداری اشاره‌ای هم به خدمات پست در ایام اربعین داشت و خاطرنشان کرد: در این ایام ۳۲ هزار گذرنامه زوار اربعین را توزیع کردیم که پیک کاری بالایی بود و نیرو‌های پست دو شیفت پای کار بودند. از سوی دیگر پایگاه پست در مرز خسروی و در قالب خدمات "پستِ یافته" دایر بود.

وی اشاره‌ای به افزایش کار پست در ایام کرونا و پس از آن داشت و با بیان اینکه در آن ایام فرهنگ خرید‌های اینترنتی بسیار رایج بود، اظهار کرد: کار پست دو تا سه برابر شده بود و بعد از حوزه بهداشت و درمان بیشترین بار را به دوش داشتیم، بدون اینکه یک روز تعطیل باشیم.

مدیرکل پست استان کرمانشاه سپس از آخرین وضعیت اجرای طرح GNAF نیز یاد کرد که نیازمند همکاری سایر بخش‌ها از جمله شهرداری، دهیاری‌ها، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، ثبت اسناد و... است و یادآور شد: در قالب این طرح کدپستی همه نقاط استان بر روی نقشه بهنگام سازی خواهد شد که تاثیر بسزایی در شفافیت جابجایی کالا‌ها و ... خواهد داشت.

به گفته نامداری، در هفته پست (۱۴ تا ۲۰ مهر) تفاهم نامه همکاری این طرح با شهرداری کرمانشاه منعقد می‌شود تا کار پلاک گذاری آغاز شود.

موضوع دیگری که نامداری به آن اشاره کرد نیاز کرمانشاه به دستگاه سورتینگ بود تا کار جداسازی مرسولات دیگر به صورت دستی انجام نشود.

وی با بیان اینکه هشت استان دیگر کشور که عمدتا هاب پستی هستند این دستگاه را دارند، اعتبار مورد نیاز برای تهیه آن را بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.