بمباران فسفری، جنایت ممنوعه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه

رژیم صهیونیستی در چندین حمله به مناطق مسکونی در نوار غزه از بمب‌های حاوی فسفر سفید استفاده کرده که سلاح ممنوعه است.

ارتش رژیم صهیونیستی از بمب‌های حاوی فسفر سفید در حمله به اطراف برج‌های الکرامه در نوار غزه استفاده کرد. ویدئو‌های منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد حجم استفاده از این بمب‌ها در حمله مذکور بسیار زیاده بوده و فسفر سفید به وضوح قابل مشاهده است و کشور‌های غربی و مجامع بین المللی دیگر نمی‌توانند استفاده رژیم صهیونیستی از آن را در حمله به غزه انکار کنند.

استفاده از این بمب‌ها علیه غیرنظامیان در سطح بین‌المللی ممنوع شده است، اما تل آویو زنان و کودکان فلسطینی را با این ماده ممنوعه هدف قرار می‌دهد.

بمب‌های فسفری اینگونه عمل می‌کنند که هنگام برخورد با هدف موجب از بین رفتن تمام موجودات زنده در آنجا می‌شوند، زیرا دمای سوختن فسفر سفید ۸۰۰-۲۵۰۰ درجه سانتی گراد است. این ماده به سطوح مختلف از جمله پوست و لباس می‌چسبد. خاموش کردن این ماده در حال سوختن دشوار است. 

فسفر سفید باعث سوختگی عمیق در استخوان‌ها و بقایای این ماده در بافت‌های بدن، می‌تواند پس از درمان اولیه دوباره مشتعل شود. ارائه کمک به موقع و کامل برای پزشک در صحنه که معمولاً با منابع پزشکی محدود حضور دارند، دشوار است. حتی افرادی که از سوختگی جان سالم به در می‌برند، به دلیل سمی بودن فسفر سفید می‌میرند.

با این حال رژیم اشغالگر صیهیونیست همچنان به استفاده از سلاح‌های ممنوعه فسفر سفید در حملات به غزه اصرار می‌ورزد.

سلاح‌های ممنوعه سلاح‌هایی هستند که علاوه بر اهداف نظامی و جنگی، نظامیان و غیرنظامیان را به یک اندازه هدف قرار می‌دهند. این سلاح‌ها شامل سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی می‌شوند.

استفاده این ماده در تسلیحات اشتعال‌زا طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است، ولی گویا سازمان ملل چشم و گوشش را روی این جنایت صهیونیست‌ها که بر سر مردم غزه آوار می‌شود، بسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۴۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

همکاری و همدهستی مدعیان دروغین حقوق بشر با صهیونیست ها جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه نوار غزه شرم آور و تاسف باز است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۴۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی با همه حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب به نوارغره هیچ ارتباطی و ربطی به جنگ حماس ندارد و تاکنون هم نداشته است.
جنگ اسرائیل جنایتکار با حماس نیست و در این مدت 9 روز هم برای مردم دنیا ثابت شده است.
اسرائیل جنایتکار در این مدت 9 روز 100 درصد فقط زنان و کودکان مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام کرده است و هنوز هم بمباران و قتل عام می کند.
Iran (Islamic Republic of)
نماینده کادر درمان
۰۸:۴۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بابا اینقدر میگین سازمان ملل و شورای امنیت، مگه شورای امنیت و سازمان ملل در تصرف کیست. همین قدرتهای کثیف غرب و امریکا. از اینها انتظار کمک دارین؟؟!! زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
دادا سازمان ملل وشورای امنیت wc نظام سرمایه داری غربیهاست
آخرین اخبار