زلزله افغانستان خراسان را هم لرزاند/ مردم تایباد در پارک‌ها

زلزله نسبتا شدیدی صبح امروز مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی را لرزاند.

زلزله نسبتا شدیدی ساعت چهار و ۱۱ دقیقه بامداد امروز، چهارشنبه مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی را لرزاند.

این زلزله حوالی اذان صبح روی داد که شدت آن در مناطق شرقی خراسان رضوی از جمله شهرستان تایباد بیشتر بوده است.

مردم تایباد در پارک‌ها

پس از زلزله شدید ۶.۳ ریشتری بامداد چهارشنبه؛ مردم شهرستان تایباد که نزدیک‌ترین فاصله را با کانون زمین لرزه را دارد، در پارک‌ها و خیابان‌ها پناه گرفتند.

پس از زلزله‌های شدید روز شنبه گروه‌های مختلف مردم تایباد با تشکیل هسته‌های مردمی در مساجد شهرستان اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی جهت ارسال به منطقه زلزله زده زنده جان هرات کردند.

در همین راستا ائمه جمعه و جماعات و مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت شهرستان‌های تایباد و باخرز روز یکشنبه در نشستی مساجد جمعه شهرها و روستاها را به عنوان پایگاه‌های اصلی جمع آوری کمک‌ها اعلام کردند.

بر اساس بیانیه علمای شهرستان‌های تایباد و باخرز کمک‌های جمع آوری شده با هماهنگی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان راهی مناطق زلزله زده ولایت هرات خواهد شد.

زلزله مدارس تایباد خراسان رضوی را تعطیل کرد

مدیر آموزش و پرورش تایباد خراسان رضوی گفت: مدارس این شهرستان در همه مقاطع تحصیلی در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز، چهارشنبه در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

محمود افخم پور مدیر آموزش و پرورش تایباد خراسان رضوی گفت: این تصمیم به جهت کاهش اضطراب دانش آموزان و خانواده‌های آنان و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و فرمانداری شهرستان تایباد۰ اتخاذ شده است.

او افزود: تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس در نوبت عصر نیز با تصمیم شورای آموزش و پرورش و فرمانداری شهرستان تایباد طی امروز به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

 زلزله افغانستان در خراسان جنوبی احساس شد

زلزله ۶.۳ ریشتری شدید افغانستان همچنین در خراسان جنوبی به ویژه شهرستانهای زیرکوه و بیرجند  احساس شد .

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت : تا این لحظه در خراسان جنوبی در پی زلزله افغانستان هیچ گونه خسارتی گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.