پروژه گردشگری قشلاق - گریزه در سنندج اجرایی می‌شود

شهردار سنندج از اجرای دو پروژه‌ گردشگری در محور سد وحدت و قشلاق - گریزه خبر داد.

سیدانور رشیدی در جلسه بررسی دو پروژه سرمایه‌گذاری سد وحدت و قشلاق ـ گریزه، با اشاره به احاله مدیریت ۱۴۳ هکتار از اراضی سنندج از سوی منابع طبیعی به شهرداری سنندج در محدوده سد وحدت، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل سد وحدت اجرای طرح گردشگری در قالب چند فاز در این محدوده تعریف شده و بسته‌های سرمایه‌گذاری تدوین شده است.

شهردار سنندج افزود: سد قشلاق از منابع جایگزین آب شهر سنندج در صورت نیاز است معتقدیم اجرای هر نوع پروژه‌ای در این محدوده باید با رعایت الزامات کمی و کیفی آب باشد.

وی گفت: پروژه سد وحدت و قشلاق گریزه می‌تواند در حوزه رونق تولید و اشتغال زایی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های مد نظر دولت تاثیرگذاری جدی داشته باشد از این رو پای کار بودن همه بخش‌ها برای دستیابی به اهداف در این حوزه امری ضروری است.

به گفته رشیدی، توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در استان کردستان و خاصتا در شهر سنندج همواره مورد توجه و تاکید مسئولان ارشد استان بوده و در همین راستا شهرداری و شورای شهر سنندج در این دوره توجه به این مهم را به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مد نظر قرار داده‌اند.

شهردار سنندج به تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری با تاکید بر حفظ سرمایه‌های شهر و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری در شهر سنندج اشاره کرد و گفت: معتقدیم تعریف درآمد پایدار برای شهرداری باید علمی و با بررسی ظرفیت‌های موجود اقتصاد شهری و متناسب با موقعیت اقتصادی و اجتماعی و ...... باشد.

وی افزود: در اجرای پروژه گردشگری در اراضی احاله شده به شهرداری در محدوده سد قشلاق معتقدیم کار باید با رعایت تمام الزامات به ویژه حفظ کیفیت آب و تخصیص برابر قانون باید انجام گیرد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: پروژه گردشگری محور قشلاق ـ گریزه سنندج با توجه به ظرفیت طبیعی بالقوه به‌عنوان بزرگترین پروژه گردشگری غرب کشور به طول ۶ کیلومتر می‌تواند فرصتی بسیار مناسب برای توسعه زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به گردشگران در استان باشد.

رشیدی استفاده از ظرفیت طرح‌های مطالعاتی و گردشگری شرکت آب منطقه‌ای کردستان را در اجرای این پروژه‌ها عظیم گردشگری در محدوده سد قشلاق مورد تاکید قرار داد و گفت: معتقدیم یک کاسه شدن طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری ضمن تسریع در فرایند کار مسیر دستیابی به اهداف توسعه‌ای استان را در حوزه توسعه صنعت گردشگری فراهم می‌سازد.

وی با تاکید براینکه در حوزه کارشناسی تمام دستگاه‌ها باید یک همگرایی داشته باشند، عنوان کرد: اجرای پروژه گردشگری سد وحدت و قشلاق ـ گریزه تحول عظیم در حوزه رونق تولید و اشتغال‌زایی را در مرکز استان رقم خواهد زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.