۲۳۷ عمل جراحی قلب در بیمارستان امام حسین‌(ع) شاهرود انجام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۲۳۷ عمل جراحی قلب از سال گذشته تاکنون در بیمارستان امام حسین‌(ع) شاهرود انجام شده است.

شیبانی  با بیان اینکه سال گذشته در هفته سه عمل جراحی قلب در بیمارستان امام حسین‌(ع) انجام می‌شد، گفت: امسال به طور متوسط روزانه یک عمل جراحی قلب انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ مورد از این عمل‌ها تعویض دریچه قلب بود، ادامه داد: سه مورد ترمیم نقص‌های مادرزادی قلب و بقیه عمل «بای پس» عروق کرونری قلب و ۲۵ مورد آن اورژانسی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز کرد: ۶۴ هزار و ۸۰۰ آزمایش‌ مختلف در آزمایشگاه پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی این دانشگاه طی ۶ ماهه نخست امسال از بیماران سرپایی انجام و پاسخ‌دهی شد.

شیبانی با بیان اینکه ۷۵۰ مورد نمونه‌گیری در این بازه زمانی انجام شد، اظهار کرد: آزمایشگاه پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شامل بخش‌های بیوشیمی خون، بیوشیمی ادرار، هماتولوژی، سرولوژی، ایمونولوژی، میکروب شناسی است.

وی با اشاره به اینکه چهار نفر هیات علمی متخصص، هفت نفر کارشناس آزمایشگاه و یک نفر متصدی پذیرش در این آزمایشگاه فعالند، افزود: آزمایشگاه این مرکز به تجهیزات پیشرفته سل کانتر، اتوآنالایزر بیوشیمی و دستگاه فول اتومات الایزا و بسیاری تجهیزات به روز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۹۷ درصد آزمایش‌های ارجاع شده به این آزمایشگاه قابل انجام است، تصریح کرد: انواع آزمایش‌ها با نرخ مصوب دولتی در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.