رونمایی بایدو از نسخه جدید چت‌بات هوش مصنوعی خود

شرکت بایدو، غول جست‌وجوی اینترنتی چینی، از نسخه به‌روز شده چت‌بات هوشمند خود، موسوم به «Ernie Bot ۴»، رونمایی کرد.

رابین لی یانهونگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بایدو، چت‌بات هوشمند خود، موسوم به «Ernie Bot ۴» را در جریان کنفرانس «Baidu World ۲۰۲۳»، در شهر پکن رونمایی کرد و مهارت ربات در درک سؤالات پیچیده، تولید تصاویر و انجام محاسبات اولیه را به نمایش گذاشت.

وی در این خصوص گفت: «مجموعه‌ای از توانایی‌های «Ernie Bot ۴» در درک، استدلال و حفظ کردن مطالب، به‌روز شده است. قابلیت‌های جدید این چت‌بات در مقام مقایسه به هیچ وجه کمتر از «GPT ۴» نیست.»

پلتفرم «ChatGPT» و سایر محصولات رقیب آن مانند بارد به‌طور رسمی در کشور چین و هنگ‌کنگ در دسترس نیستند. در غیاب بازیگران خارجی، غول‌های فناوری چینی از شرکت‌های اینترنتی محلی مانند بایدو و علی بابا گرفته تا سازندگان سخت‌افزار مانند «Vivo» و «Oppo»، محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به کاربران ارائه می‌کنند.

شرکت بایدو پیش‌تر اعلام کرده که «Ernie Bot ۳،۵» از «GPT ۳.۵» متعلق به «OpenAI» از نظر درک پیشی گرفته و حتی در برخی از قابلیت‌های زبان چینی از «GPT ۴» نیز بهتر عمل می‌کند.

بنابر اعلام این مدیران بایدو، این شرکت در ماه‌های اخیر تعدادی از برنامه‌های خود از جمله جست‌وجو و نقشه را اصلاح کرده است، تا قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به آن‌ها اضافه شود.

بایدو برای نخستین بار در ماه مارس «Ernie Bot» را به صورت آزمایشی راه‌اندازی و پس از تأیید دولت در ماه اوت، به صورت عمومی عرضه کرد.

وانگ هایفنگ، مدیر ارشد فناوری بایدو، تعداد کاربران فعلی این پلتفرم را ۴۵ میلیون و تعداد توسعه‌دهندگان آن را ۵۴ هزار نفر برشمرد.

برچسب ها: هوش مصنوعی ، چت بات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار