در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تکلیف اشیاء مفقود در پیاده‌روی اربعین که هنوز به دست صاحبان نرسیده‌اند، چه می‌شود؟

رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست از پیدا شدن و تحویل دادن ۴۷۰ اقلام مفقودی در پیاده روی اربعین خبر داد.

سعید شریف زاده، رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست گفت: شرکت ملی پست امسال نیز مانند پارسال با ارائه خدمت «پست‌یافته» در مسیر پیاده‌روی اربعین، خدمتگزار زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) بود تا در مسیر سفر به افرادی که اشیاء و مدارک خود را گم کرده بودند، کمک کند. برای این عمل موکب‌هایی در نظر گرفته شده بودند تا افرادی که اشیائی را پیدا می‌کنند به موکب‌های شرکت ملی پست تحویل دهند و از همین موکب‌ها نیز پیگیر اشیاء و مدارک مفقود شده خود باشند.

او افزود: اشیای مفقود شده در این مسیر یا در همان جا تحویل صاحبان داده شدند یا با بازگرداندن آن‌ها به کشور درب منزل به آن‌ها تحویل داده می‌شد. حال بخشی از مدارک و کالا‌هایی که در پست یافته عراق پیدا شده و تحویل سازمان حج و زیارت ایران مستقر در عراق شده بودند، به کشور ارسال شده اند. 

رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست اظهار کرد: ۹۵ مرسوله وارد کشور شده و با فاصله ۴۸ ساعت در تهران و ۷۲ ساعت در شهرستان‌ها توزیع شده اند. مرسوله‌هایی که همچنان به دست صاحبان نرسیده اند، مشکل گمرکی داشته و به محض رفع این مشکل آن‌ها نیز به دست صاحبانشان خواهند رسید. 

شریف زاده تصریح کرد: مرسوله‌های توقیف در گمرک اعم از تلفن همراه و اشیائی هستند که باید مراحل قانونی و گمرکی ایران و عراق را طی کنند تا پست ایران برای ارسال آن‌ها اقدام کند. ۳۷۵ فقره مرسوله مفقود شده مانند گذرنامه، کوله پشتی و یا حتی خود افراد نیز در عراق به صاحبانشان رسیده اند. در مجموع ۴۷۰ مرسوله به دست صاحبانشان رسیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار