لزوم تدوین بانک اطلاعاتی جامع از فرصت‌های سرمایه‌گذاری

استاندار کرمانشاه بر لزوم تدوین یک بانک اطلاعاتی جامع از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه تاکید کرد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه امروز (۳۰ مهر) ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای استان کرمانشاه و کمکی که به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان می‌کند، گفت : باید صفر تا ۱۰۰ فرآیند سرمایه‌گذاری نظام‌مند شود و سرمایه‌گذاری که قصد سرمایه‌گذاری در کرمانشاه دارد، سردرگم نماند.

وی با بیان اینکه روند دعوت، جذب، استقبال و تحکیم سرمایه‌گذار در استان باید مشخص باشد و همه دستگاه‌ها به آن عمل کنند، یادآور شد: برای این منظور نیازمند برگزاری مستمر و با فاصله کوتاه جلسات ستاد سرمایه‌گذاری با دستورکار مشخص هستیم.

استاندار کرمانشاه سپس از دستگاه‌های پیشران حوزه سرمایه‌گذاری درخواست کرد برای جذب سرمایه‌گذار در استان با هم مسابقه بدهند و افزود: باید کرمانشاه را با پیشنهادات سرمایه‌گذاری بمباران کنیم.

صحرایی بر لزوم تدوین بانک اطلاعاتی جامع از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و به روزرسانی مستمر آن تاکید کرد و یادآور شد: هر فرصت سرمایه‌گذاری که به نتیجه می‌رسد، باید حذف و پیشنهادات دیگری جایگزین آن شود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از اقدامات پراکنده و موازی در شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، خواستار جمع‌بندی این فرصت‌ها در قالبی واحد شد و اظهار کرد: اینکه یک بخش ۳۰ فرصت را احصا کرده، منطقه آزاد ۶۶ فرصت دیگر را پیشنهاد داده و ... باید در کنار هم جمع بندی و اولویت بندی شود.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تهیه چک لیستی از اقدامات تسهیل گرانه برای جذب سرمایه‌گذار تاکید کرد و ادامه داد: در جلسات ستاد تسهیل ما در انتهای چرخه قرار داریم و مشکلات ایجاد شده برای سرمایه‌گذاران را بررسی می‌کنیم، اما لازم است عکس این روند نیز برقرار باشد و لیستی از اقدامات تسهیل گرانه برای سرمایه گذاران را تدارک ببینیم.

صحرایی مشخص کردن اولویت سرمایه‌گذاری برای همه دستگاه‌ها را نیز ضروری خواند و با بیان اینکه این اولویت‌ها باید از پیش تعیین شود، گفت: گاهی برای احصاء فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشاور می‌گیریم و مشاوران، چون بر اساس اولویت دستگاه‌ها پیش نمی‌روند، موارد متفاوتی را مد نظر قرار می‌دهند که این امر ما را از اولویت‌های اصلی دور می‌کند.

صحرایی سپس از روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه به عنوان خبری خوش برای مردم یاد و از همه دست اندرکاران تقدیر کرد و افزود: روند کاهشی نرخ بیکاری استان که در سه ماهه اول امسال شاهد بودیم، خوشبختانه در سه ماهه دوم سال نیز ادامه داشت.

وی افزود: اگرچه در کل کشور روند کاهشی نرخ بیکاری را داشتیم، اما میزان کاهش بیکاری کرمانشاه از متوسط کشور بیشتر بود.

مدیر ارشد استان کرمانشاه فاصله گرفتن استان از رتبه اول بیکاری را مایه امید و خرسندی دانست و ابراز امیدواری کرد فاصله گرفتن از فضای تلخ بیکاری در کرمانشاه ادامه دار باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.