حذف واسطه‌گری‌ها و عرضه بدون محدودیت با عرضه برنج در بورس کالا

کارشناس حوزه بورس کالا گفت: افزایش امنیت غذایی کشور، امکان برنامه‌ریزی و حذف واسطه‌گری‌ها از جمله مزیت‌های عرضه برنج در بورس کالا است.

مهدی بیات منش کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اگر سیاست پذیرش انبار‌های استاندارد به اندازه ظرفیت حداقل ۸۰ درصد تولید برنج کشور در نزدیک حداکثر ۲۰ کیلومتری مزارع برنج در کشور توسعه یابد، مدیریت قیمت برنج توسط بورس کالا که مدیریتی عادلانه به نفع تولید کننده و مصرف کننده است امکان پذیر خواهد شد. این مهم با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی میسر خواهد شد.

این کارشناس حوزه بورس کالا افزود: در غیر این صورت امکان شکل گیری واسطه گری وجود دارد. بنابر این در گام اول یک مطالعه علمی برای موقعیت یابی مزارع و کشف حجم تولید هر موقعیت مزرعه و نیز ارائه تسهیلات برای استاندارد سازی انبار‌ها از طرف وزارت جهاد به بانک کشاورزی با مصوبه بودجه از طرف مجلس شورای اسلامی یک راهکار عملیاتی است.

او افزود: این مهم یعنی عرضه برنج در بورس کالا باعث افزایش امنیت غذایی کشور در حوزه برنج، امکان برنامه ریزی برای کشاورز، تولید کننده، فروشنده و مصرف کننده خواهد شد همچنین عدم نیاز به مصرف ارز برای واردات برنج برای تعادل بخشی به بازار، بهداشت محصول نسبت به ریسک‌های بهداشتی برنج خارجی و حفظ کیفیت تولیدات داخلی برای خانواده‌ها ، حذف واسطه‌گری ها و عرضه بدون محدودیت از جمله مزیت‌های دیگر عرضه برنج در بورس کالا خواهد بود.

۴ آبان سال گذشته بود که بورس کالا اعلام کرد انبار یک برای برنج فال شده و با نماد «برنج۰۲۰۳پ۰۲» و «نام:برنج فجر۰۲۰۳تجارت مازندران» آماده پذیرش محصول برنج سفید فجر بوجار نشده از مشتریان است.

برچسب ها: بورس کالا ، عرضه برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار