رقابت ۵۶۸ لرستانی برای ۹ کرسی بهارستان

زمان ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه سوم آبان ماه به اتمام رسید و ۵۶۸ لرستانی برای ۹ کرسی بهارستان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با ۱۱ حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

در دوره نهم ۱۶۴ نفر، دوره دهم ۳۰۷ نفر، دوره یازدهم ۴۱۰ نفر و در دوره دوازدهم ۵۶۸ نفر ثبت نام کرده‌اند.

۵۶۸ نامزد واجد شرایط در لرستان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام قطعی خود را انجام داده‌اند که از این تعداد ۵۱۳ نفر مرد و ۵۵ نفر زن بوده و تحصیلات ۲۷ نفر کارشناس و کمتر، ۴۶۳ نفر کارشناسی ارشد، ۶۷ نفر دکترا و ۱۱ نفر نیز با تحصیلات حوزوی هستند.

از این تعداد ۶۱ نفر در حوزه انتخابیه الیگودرز و ۷۶ نفر در حوزه انتخابیه ازنا و دورود نام‌نویسی کرده‌اند.

۱۷۱ نفر در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، ۶۶ نفر در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان، ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان، ثبت نام خود را قطعی کردند.

در این راستا ۱۲۰ نفر در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان و ۲۱ نفر نیز در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان، یک هزار و ۱۰۱ نفر در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان ثبت نام کرده بودند.

همچنین ۴۱ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس برای ۱۱ حوزه انتخابیه لرستان در بازه ۴۵ تا ۵۵ سال قرار دارند.

از این تعداد رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۵۶ نفر، ۳۵ تا ۴۰ سال ۸۹ نفر، ۴۰ تا ۴۵ سال ۹۳ نفر، ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۱۶ نفر، ۵۰ تا ۵۵ سال ۱۱۲ نفر، ۵۵ تا ۶۰ سال ۶۶ نفر، ۶۰ تا ۶۵ سال ۲۳ نفر، ۶۵ تا ۷۰ سال ۱۱ نفر و ۷۰ تا ۷۵ سال ۲ نفر می‌باشند.

تعداد ۱۳۳ نفر از ثبت نام شدگان نهایی دارای سابقه ایثارگری می‌باشند.

 

برچسب ها: انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار