تل‌آویو دیپلمات‌هایش را از ترکیه خارج کرد

در پی اظهارات ضدصهیونیستی رئیس جمهور ترکیه و حمایت مجدد از حماس، رژیم صهیونیستی اعلام کرد دیپلمات‌هایش را از این کشور فراخوانده است.

الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) گفت: تل‌آویو برخی از نمایندگان دیپلماتیک خود در ترکیه را به دلیل اظهارات اردوغان فراخوانده است.

به گزارش آسوشیتد پرس، کوهن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت: «با توجه به اظهارات نامناسبی که از سوی ترکیه بیان می‌شود، دستور بازگشت نمایندگان دیپلماتیک از آنجا را به منظور ارزیابی مجدد روابط بین اسرائیل و ترکیه صادر کرده‌ام». 

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در اظهاراتی گفته بود حماس یک جنبش «آزادی‌بخش» است و ماهیت تروریستی ندارد. وی این اظهارات را عصر امروز در تظاهرات حامیان فلسطین در شهر استانبول مجددا تکرار کرد و گفت دفعه پیش رژیم صهیونیستی بابت اظهاراتی از این دست «آزرده خاطر» شده است. وی در ادامه گفت صحبت‌های خود را واضح بیان می‌کند، زیرا «ترکیه به اسرائیل چیزی بدهکار نیست».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
خاک بر سر دولت ترکیه
اینها که داعیه حکومت عثمانی را دارند مگر نمی دانند که کشور بزرگ عثمانی به دسیسه های صهیونیست تکه تکه شد تا در گوشه ای از آن اسرائیل اعلام موجودیت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
برید که برنگردید ... البته کشورهای عربی و اسلامی که راه به راه با صهیون قهوه می خورند فکر می کنند زرنگ هستند هم از تکنولوژی اسرائیل که در حقیقت یکی از ایالات آمریکا است! استفاده می کنند هم از عنایت اربابان بهره مند می شوند هم بخاطر اینکه ماهیت اسرائیل چون بر اساس اشغال و تجاوزگری و جنایت بنا شده بدهی است هرزگاهی تنش و جدال و جنگ و کشتار فلسطینی ها رخ خواهد داد بنابراین وقتی موقت رابطه این کشورها با اسرائیل متشنج می شود جهان فکر می کند دیگه آخرت! حرکت آزادی خواهانه و حمایت از فلسطینیهای مظلوم توسط این کشورها صورت گرفته !!! و اینکه نیازی ندارند به خودشان زیاد زحمت بدن برای اثبات آرمانگرایی و پشتیبانی از مسجد الاقصی و..تازه بعداً بدون اینکه زیاد برای صهیون مزاحمت ایجاد کرده باشند باز دوباره بپرند تو بغل این فرزند نامشروع جهان غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
عجب جان عمتون برشون گردانید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
یاد بگیر اردوغان. دو کلام علیه تان حرف نزد. عمل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
دوباره این بچه کش حساس را آزرده خاطر کردی و مردم شما را باور کردند
راستی تعطیلات آخر بمباران را با نتان یابو کجا خواهد بود اردنگ بدهی را کی داده کی تونسته از شما بگیره
آخرین اخبار