مقاومت عراق پایگاه آمریکایی «الشدادی» در سوریه را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه آمریکایی «الشدادی» در الحسکه سوریه را با دو فروند پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه آمریکایی الشدادی در جنوب الحسکه در شرق سوریه را با دو فروند پهپاد هدف قرار داد.

براساس گزارش المیادین، بامداد امروز منابعی تایید کردند که پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر واقع در شرق دیرالزور در شرق سوریه مورد هدف قرار گرفت که منجر به انفجار‌هایی در داخل این پایگاه شد.

مقاومت اسلامی عراق همچنین دیروز اعلام کرد که نیروهای این گروه نظامیان آمریکایی را در پایگاه التنف که در مثلث مرز سوریه، عراق و اردن قرار دارد، با دو پهپاد که مستقیماً به اهدافشان اصابت کردند، هدف قرار دادند.

منابعی به المیادین گزارش دادند که یک بمباران نیز نیرو‌های آمریکایی را در «خراب الجیر» در سوریه هدف قرار داده است.  مقاومت اسلامی در عراق همچنان به هدف قرار دادن نیرو‌های آمریکایی در سوریه و عراق و درگیری با مقاومت فلسطین در جریان نبرد طوفان الاقصی ادامه می‌دهد، زیرا جعفر الحسینی سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد: مقاومت عراق وارد نبرد شد و حملات خود را به سمت پایگاه‌های آمریکایی هدایت کرد.

 پیش از این، گردان‌های حزب الله عراق آمادگی خود را برای مبارزه با «جنگ فرسایشی علیه دشمن که سال‌ها ادامه خواهد داشت» اعلام کرده بود و خاطرنشان کرد: «تشدید بر ضد دشمن تدریجی خواهد بود و منطقه وسیع تری و حملات قوی تری خواهد داشت».

 با توجه به تداوم هدف قرار دادن نیرو‌های آمریکایی در عراق، واشنگتن به دیپلمات‌های خود در بغداد نسبت به استفاده از فرودگاه بین‌المللی بغداد به دلیل «نگرانی‌های امنیتی پیش روی هوانوردی» هشدار داد.

 در همین زمینه، واشنگتن پست اعلام کرد که دولت آمریکا برای تخلیه احتمالی صد‌ها هزار تبعه آمریکایی از غرب آماده می‌شود. این روزنامه به نقل از چهار مقام آگاه با برنامه ریزی اضطراری دولت آمریکا نوشت که «تخلیه به این اندازه یکی از بدترین سناریو‌ها تلقی می‌شود».

 این امر پس از آن صورت گرفت که پنتاگون پیشنهاد کرد که نیرو‌ها و پرسنل آمریکایی شاهد «تشدید بسیار بیشتر (در منطقه خاورمیانه) در کوتاه مدت» خواهند بود، که باعث شد نیرو‌های خود را با اعزام ۹۰۰ سرباز به غرب آسیا تقویت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
حشدالشعبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
جو بایدن فقط نظاره گر این حملات است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
دروغه
آخرین اخبار