خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار تن رسید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

آقای عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار ،میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزارتن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد و سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۹ درصد رشد داشته است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد. این درحالی است که میزان بارش نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون ۷۰ درصد کشت گندم آبی و دیم در استان های شمال غرب همچون اردبیل، کردستان، همدان، آذربایجان  شرقی و غربی انجام شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: با اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد فرمان امام پیش بینی می شود که سطح زیرکشت گندم دیم به ۵ میلیون هکتار و آبی ۲ میلیون هکتار برسد.

او با بیان اینکه امسال خودکفایی گندم در بخش خبازی محقق شده است، گفت: سال زراعی آینده در صورت شرایط مساعد  آب و هوایی و تامین به موقع نهاده کشاورزی پیش بینی می شود که خودکفایی تحقق یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار