سازمان بهداشت جهانی: فاجعه بهداشت عمومی در غزه قریب‌الوقوع است

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی درباره وقوع فاجعه بهداشت عمومی در نوار غزه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

پس از عملیات هفتم اکتبر جنبش مقاومت فلسطین (حماس) علیه دشمن صهیونیستی، کابینه رژیم صهیونیستی به طور رسمی از محاصره کامل نوار غزه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه شامل مواد غذایی، آب، سوخت، و اقلام پزشکی به این منطقه خبر داد. این محاصره در کنار بمباران گسترده باریکه غزه عملا فلسطینیان را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان بهداشت جهانی امروز (سه شنبه) اعلام کرد به دلیل جمعیت بیش از حد، آوارگی گسترده و خسارات سنگینی که به زیرساخت‌ها وارد شده، وقوع یک فاجعه بهداشت عمومی در نوار غزه قریب الوقوع است. 

کریستین لیندمیر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی هشدار داد خطر مربوط به مرگ و میر مردم غزه تنها مربوط به بمباران هوایی اسراییل نمی‌شود. آسیب به زیرساخت‌های آب و شبکه بهداشت نوار غزه یکی از عواملی است که می‌تواند به فاجعه بهداشت عمومی منتهی شود. 

جمیز الدر، سخنگوی یونیسف نیز در این باره به خبرنگاران گفت: اکنون میزان آب موجود در غزه تنها ۵ درصد نیاز این منطقه است و احتمال مرگ و میر نوزادان به دلیل کم آبی زیاد است؛ بنابراین خطر مرگ کودکان به ویژه نوزدان به دلیل کم آبی یکی از جدی‌ترین موضوعات است. 

وی از مفقود شدن ۹۴۰ کودک از زمان آغاز درگیری‌ها و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد. تاکنون بیش از ۳ هزار کودک در حملات هوایی جان خود را از دست داده اند و بیم آن می‌رود کودکان مفقود شده زیرآوار باشند. 

یونیسف همچنین از آسیب‌های جدی روحی و استرس شدید به کودکان در نوار غزه ابراز تاسف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Romania
روزبه
۱۰:۵۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
از شیر خشک چه خبر؟
هر بلایی سر مردم غزه میاد خونش به گردن حماس و گروهک های منشعب از اونه.
برای خودشون تونل میزنن و میرن توش قایم میشن ولی مردم غزه رو میذارن دم تانک و توپ و بمب و موشک.
قشنگ معلومه چقدر برای جون مردم غزه ارزش قائل هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
مردم ایران گیرمسئولانی افتادن نه معیشت مردم برای آنها مهم هست ونه بهداشت ودارو الان درداروخانه ها دارو پیدانمیشود آنتی بیوتیک نیست قرص وارفارین نیست شیرخشک نیست لطفا شما بداد ملت برسید
آخرین اخبار