حمایت بنیاد برکت از آبزی پروری در آذربایجان شرقی

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از حمایت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آبزی پروری در استان خبر داد.

آقای گوزلی گفت: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ۳ قالب برای سرمایه گذاری در بخش  آبزی پروری آذربایجان شرقی تسهیلات می‌دهد.

آقای گوزلی گفت: سرمایه گذاران می‌توانند تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات را با ۶ درصد، از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیارد تومان را با ۱۲ درصد و بالای ۲۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان را به صورت مشارکت دریافت نمایند.

وی تولیدات شیلات استان در سال گذشته را با ۱۲ درصد افزایش حدود ۱۰ تن اعلام کرد و افزود: حدود ۶۰ درصد ماهیان پرورشی استان از نوع سردآبی است که سال گذشته پنج هزار و ۷۸۹ تن ماهی سردابی در استان تولید شد.

آقای گوزلی اضافه کرد: سرانه مصرف ماهی در استان هشت کیلوگرم است که میزان مصرف ماهی از میانگین کشوری یعنی ۱۳ کیلوگرم فاصله زیادی دارد و برای توسعه مصرف آبزیان به خصوص در شهرستان‌های بزرگ، مناطق گردشگری و روستا‌ها نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان آذربایجان شرقی گفت: ۶۷ شرکت دانش بنیان در حوزه شیلات در کشور فعال هستند که سهم آذربایجان شرقی ۸ شرکت است و در حوزه‌های مختلفی چون ماهی زینتی و اولین ریز جلبک اسپیرولینا با تولید انبوه در کشور فعالیت دارد.

فرماندار شهرستان هشترود هم از سرمایه گذاری شیلات در این شهرستان علی الخصوص در پایاب سد سهند خبر داد و گفت: ۳ سرمایه گذاری در بخش پرورش ماهی با تولید ۴۵۰ تن در حال انجام است.

آقای پاشایی افزود: هر سرمایه گذاری که بخواهد در پایاب سد سهند و رودخانه‌های خروجی از سد سرمایه گذار پرورش ماهی باشد برای او تسهیلات در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار