دور زدن تحریم‌های آنلاین با سامانه ضد تحریم ۴۰۳

وزیر ارتباطات گفت: به دلیل تحریم‌ها دسترسی به ۳۰۰ هزار سایت محدود شده است، لذا با هدف دور زدن تحریم‌ها، متخصصان داخلی سامانه‌ای راه‌اندازی کرذه اند.

دکتر «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در صفحه ویراستی خود نوشت: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر شده که نیاز عموم مردم، برنامه‌نویسان، متخصصان و دانشگاهیان هستند، اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط می‌کنند و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده بود: یک نمونه از این تصور نادرست را در نشست با فعالین اقتصاد دیجیتال زنجان مطرح کردم. وزارت ارتباطات برای حل این مشکل، ضمن پیگیری‌های حقوقیِ بین المللی از طریق وزارت امور خارجه، ارائه راهکار و ایجاد خدمت را در دستور کار قرار داده که سرویس‌هایی همچون https://۴۰۳.online از این نوع خدمات است.

زارع‌پور شهریورماه، در دیدار با فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، درباره عدم دسترسی به برخی سایت‌های اینترنتی، گفته بود: دسترسی به حدود ۳۰۰ هزار سایت و سرویس برای مردم ایران به دلیل تحریم‌ها، محدود شده و کاربران داخلی در مراجعه با آن‌ها به خطای ۴۰۳ برخورد می‌کنند که ما با راه اندازی سامانه‌های تحریم شکن همچون ۴۰۳ دات آنلاین تحریم را دور زده ایم و امکان دسترسی به این ابزار‌ها که برای توسعه اقتصاد دیجیتال هم مورد نیاز است را برای نخبگان و برنامه نویسان کشور فراهم کرده ایم.

اما سامانه ۴۰۳ چیست و چه کاربردی دارد؟

۴۰۳ پلتفرمی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان کشورمان است که امروزه با انواع تحریم و اختلال در توسعه پروژه‌های مورد نظرشان مواجه هستند. این پروژه با پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف به کاربران این امکان را می‌دهد که با حذف مشکلات موجود به کتابخانه‌ها و وبسایت‌هایی که برای توسعه نیاز دارند دسترسی داشته باشند. این سایت به مرور زمان با بازخورد کاربران تکمیل می‌شود تا عموم مشکلات کاربران در این حوزه را رفع کند.

این سامانه سرویس‌های مختلفی را تحت پوشش قرار داده است که با مراجعه به صفحه اصلی این سایت قابل دسترسی است.

با مراجعه به صفحه نخست این سامانه تنها کافی است تا آدرس سایتی که به دلیل تحریم، از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است را وارد کنید. در صورت ثبت این سایت در دایرکتوری سامانه، با تغییر پروتکل از سوی سامانه، امکان رویت و دسترسی به وبسایت تحریم شده را خواهید یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
خیلی زحمت کشیدین سایته باز نمیشه.
آخرین اخبار