آغاز بهره برداری از ۱۲ طرح درمانی در کردستان

۱۲ طرح بهداشتی و درمانی در استان کردستان امروز با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

ارزش این طرح‌ها بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

راه اندازی آنژیوگرافی دوم و بخش توموتراپی بیمارستان توحید سنندج، توسعه اتاق‌های عمل و راه اندازی بخش MRI بیمارستان شهید بهشتی قروه و افتتاح چندین باب خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز جامع سلامت و آزمایشگاه از پروژه‌هایی است که در این سفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

بازدید از بیمارستان شهدای دهگلان، پردیس و پروژه‌های ساخت دانشکده‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و همچنین نشست هیات رییسه این دانشگاه با وزیر و معاونین وزارت بهداشت به منظور بررسی توانمندی‌ها و مشکلات سلامت این استان از دیگر برنامه‌های این سفر ۲ روزه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای دهگلان بازدید و با بیماران و کادر درمانی این مرکز درمانی گفتگو کرد.

دکتر عین اللهی سپس به قروه رفت و مرکز ام آر آی بیمارستان شهید بهشتی این شهر را با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی کرد.

برای نصب و راه اندازی این دستگاه نیز ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح توسعه اتاق عمل این بیمارستان هم با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت ۲۱۰ مترمربع با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی کردستان به بهره برداری رسید.

در این سفر معاونین درمان، آموزشی، بهداشت، تحقیقات و فناوری، توسعه مدیریت و منابع، پرستاری و فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، حضور دارند و از امکانات و ظرفیت‌های سلامت شهرستان‌های این استان، بازدید می‌کنند.

از روز گذشته میز ارتباطات مردمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور دکتر عبادی، معاون پرستاری و نمایندگانی از معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت آغاز شده و طی امروز و فردا نیز علاوه بر وی، با حضور دکتر شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.