انفجار بمب در شمال غرب پاکستان ۵ کشته برجای گذاشت

مقامات پلیس پاکستان اعلام کردند انفجار یک بمب، گشت پلیس در شهر «دره اسماعیل خان» را هدف قرار داد.

به گفته مقامات امدادی و پلیس پاکستان، انفجار بمبی که نیرو‌های پلیس را در شمال غرب پاکستان هدف قرار داده بود، ۵ کشته و ۲۱ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش الجزیره، این انفجار در شهر «دره اسماعیل خان» روی داد که مدت‌ها است محل سکونت گروه‌های مسلح خارجی و داخلی بوده است.

«محمد عدنان» یک مقام پلیس گفت که بمب در نزدیکی مسیر گشت پلیس منفجر شد. وی افزود که مشخص نیست این حادثه نتیجه یک حمله انتحاری بوده است یا بمبی در نزدیکی کار گذاشته شده است.

روزنامه داون پاکستان گزارش داد که این انفجار چند روز پس از کشته شدن یک پلیس در اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به کمپ پلیس در «دره اسماعیل خان» روی می‌دهد.

خشونت در پاکستان در سال جاری افزایش یافته است و در وهله اول با افزایش فعالیت گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) مرتبط است. این کشور همچنین با بحران‌های سیاسی و اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند که منجر به کاهش میزان نظم عمومی و قانون شده است.

به گفته مؤسسه مطالعات درگیری و امنیتی پاکستان، ماه آگوست شاهد افزایش شدید حملات تروریستی با ۹۹ حادثه در سراسر این کشور بود که بالاترین میزان در هر ماه از نوامبر ۲۰۱۴ می‌باشد.

بیشتر حملات در شمال غربی استان «خیبر پختونخوا» و مناطق قبیله‌ای آن روی داده است. حوادث در مناطق جنوب‌غربی ایالت «بلوچستان»، جایی که مبارزات مسلحانه ملی‌گرایان سال‌ها در آن جریان دارد نیز رایج بوده است.

از زمان انحلال پارلمان در ۹ آگوست، یک دولت موقت به رهبری «انوار الحق کاکار» نخست‌وزیر این کشور پاکستان را اداره می‌کند. این کشور قرار است در ۸ فوریه با افزایش بحران‌های امنیتی، انتخابات ملی را با تأخیر برگزار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار