کرملین: رهبران غربی می‌دانند که اوکراین پول آن‌ها را می‌دزدد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که حامیان کی ‎یف از سرپا نگه داشتن این کشور به ستوه آمده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در مصاحبه‌ای با پاول زاروبین، روزنامه‌نگار روسی، اعلام کرد: کشور‌های غربی متوجه شده‌اند که مقامات اوکراینی از بودجه‌ای که از حامیان خود دریافت می‌کنند برای تامین جیب خود استفاده می‌کنند.

پسکوف تاکید کرد: این مسئله را مقام ‎های آمریکا به عنوان یک واقعیت پذیرفته‌اند، مقام‌های آمریکایی باید به رای دهندگان خود توضیح دهند که چرا مکانیسم مناسبی برای نظارت بر پرداخت بودجه وجود ندارد و چرا آن‌ها چشم خود را بر روی این موضوع می‌بندند و درخواست بسته‌های بیشتری می‌دهند.

او در ادامه با بیان آن که آمریکا و دیگر حامیان اروپایی اوکراین از باری که بر دوششان است خسته شده‌اند، گفت: حتی اقتصاد‌های بسیار قدرتمندی مانند آمریکا نمی‌توانند این کار را به طور نامحدود انجام دهند؛ آن‌ها هم برای خودشان مشکلات زیادی دارند و در یک مقطع زمانی، همه این‌ها به یک بار سنگین تبدیل می‌شود که دیگر نمی‌توانند آن را تحمل کنند.

اظهارات پسکوف در حالی مطرح می‌شود که نشریه پولیتیکو اوایل ماه گذشته میلادی گزارش داد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، بیشتر از آنچه که ​​اعتراف می‌کنند، نگران فساد در اوکراین است. اختلاس گسترده در اوکراین می‌تواند متحدان غربی را مجبور به ترک کی‌یف در نبرد با روسیه کند.

در همان زمان گزارش دیگری هم در خبرگزاری سی‌ان‌ان منتشر شد که بیانگر همین مسئله بود و در آن آمده است که مقام‌های آمریکایی به اوکراین فشار می‌آورند تا اقدامات بیشتری برای مقابله با فساد انجام دهد. در همین حال، درخواست دولت بایدن از کنگره برای تصویب یک بسته امنیتی جدید که شامل بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین است، با مخالفت شدید جمهوری خواهان مواجه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار