حماس: آب آشامیدنی در غزه ۹۰ درصد کم شده است

یکی از مقامات جنبش حماس تایید کرد که آب آشامیدنی در غزه ۹۰ درصد کاهش یافته است.

باسم نعیم، از مقامات جنبش حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت، پایتخت لبنان، گفت: از آغاز تجاوزات، اشغالگران در جنایتی آشکار عمداً آب نوار غزه را به روی مردم قطع کرده اند. آب شرب در غزه ۹۰ درصد کم شده است.

وی افزود: ساکنان غزه اغلب مجبور می‌شوند به آب دریا متوسل شوند که باعث بیماری آن‌ها می‌شود. این شرم آور است که جامعه جهانی به اشغالگران اجازه می‌دهد از آب برای باج گیری از ساکنان غزه استفاده کند؛ مردمی که به دلیل بمباران نانوایی‌ها از بحران خفقان آور تهیه یک قرص نان نیز رنج می‌برند.

وی خطاب به سازمان ملل گفت: ما از جامعه جهانی و سازمان ملل می‌خواهیم که تسلیم اراده اشغالگران نشوند، آنچه لازم است اقدام عملی و فوری برای شکستن محاصره غزه به‌ویژه در منطقه شمالی است. ما همچنین از اجلاس سران کشور‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که تصمیمی اتخاذ کنند و دشمن را مجبور به باز کردن گذرگاه‌ها کند.»

نعیم در رابطه با وضعیت کنونی غزه گفت: اشغالگران در حال تشدید بمباران بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه و هستند و این فاجعه است. اشغالگران ۱۲۰ موسسه بهداشتی در نوار غزه را هدف قرار داده و بسیاری از آن‌ها را تخریب کرده اند. 

نعیم در پایان گفت: موضع ما در مورد اسرا روشن بود و ما آمادگی خود را برای آزادی خارجی‌ها در صورت فراهم شدن شرایط اعلام کردیم. غیرنظامیان و اسرا با ایجاد شرایطی به ویژه آتش بس می‌توانند آزاد شوند. آنچه در حال وقوع است درگیری بین حماس و اسرائیل نیست، جنگ بین اسرائیل و مردم فلسطین برای چندین دهه است.

پیشتر، تلویزیون فلسطین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک مخزن آب در تل الزعتر در شمال نوار غزه را بمباران کردند. فعالان فلسطینی نیز گزارش دادند که تعدادی از منازل اطراف این مخزن با مقدار زیادی آب جاری زیر آب رفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار