قدردانی وزیر کشور از صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی اخبار اربعین

نشست ستاد مرکزی اربعین صبح امروز با حضور وزیر کشور برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائران حائز اهمیت است؛ خوشبختانه در سال جاری فضایی فراهم شد، اما سال گذشته به دلیل جنگ ترکیبی رخ داده برخی جلسات ستاد برگزار نشد.

وزیر کشور با بیان اینکه اول باید آسیب‌ها را شناسایی کرد تا دسته‌بندی شوند، افزود: ما یک برنامه‌کوتاه مدت مربوط به برگزاری مراسم اربعین برای سال آینده و یک برنامه بلندمدت پنج ساله داریم.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول برنامه بلندمدت به حوزه مرز و انتقال زائران به مرز مربوط می شود، بیان کرد: اولویت دوم مربوط به مسائل داخلی و برخی اقدامات در عراق است و اولویت سوم زمان بندی‌هاست.

وزیر کشور با بیان اینکه اولویت چهارم کار‌هایی مانند تامین اتوبوس است که باید الان انجام شود، ادامه داد: باید جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو و روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی  قبل از تصویب بودجه ۱۴۰۳ برگزار شود.

وی گفت: مسئله بعد مردمی سازی پیاده روی اربعین است و توسعه دامنه خدماتی که مردم می‌توانند درگیر ماجرا شوند باید روشن شود.

 وحیدی اضافه کرد: مسئله دیگر ساماندهی از مبدا است و باید رفت و برگشت را تکمیل کنیم. اگر همه رفت و آمدها در قالب کاروان بود خیلی خوب بود. سال گذشته  دیدیم مرز مهران خیلی شلوع شد. مردم از یک مرز دیگر رفته بودند، اما به‌ ناگهان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در مرز مهران زیاد شد و چند ساعت معطلی به وجود آورد.

وزیر کشور ادامه داد: زیباسازی منطقه باید صورت گیرد و فعالیت‌های راه و حمل و نقل دو مسئله اساسی ما است. در آب و برق مشکلی نداشتیم. باید آسیب شناسی را تا دو هفته دیگر داشته باشیم و در جلسه با وزرای محترم و آن چیزی که باید در بودجه بیاید مشخص شود تا با سرعت بهتری کارها انجام شود.

وحیدی گفت: باید از صداوسیما بابت فعالیتهایشان تشکر کنیم؛ با رادیو‌هایی که راه می‌اندازند خیلی زحمت می‌کشند.

وی تاکید کرد: تا دو هفته دیگر باید جمع بندی‌ها را بیاوریم و زمان بندی‌ها مشخص شود تا از این جهت مشکلی نداشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
صدا و سیمای بی مخاطب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
تا وقتی ایران آن سمت مرز شرقی کشور پایگاه های اقتصادی فرا مرزی و شهرهای با ترکیب جمعیتی شامل شیعه ، درست نکند فعلا اوضاع درست نخواهد شد که نیاز به همکاری پاکستان دارد . باید آن سمت مرز پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه حتی نیروگاه هسته ای با منافع اقتصادی برای هر دو کشور احداث شود که نیاز به هنر دیپلماسی دارد آقای وزیر عزیز کاری بکن
آخرین اخبار