بحران رهبری در انتخابات ۲۰۲۴‌ آمریکا/ چه سرنوشتی در انتظار بایدن و ترامپ است؟

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که پیری بایدن بزرگترین نقص او برای کاندیداتوری در انتخابات ۲۰۲۴ است و رای دهندگان ترامپ را قدرتمندتر از او می‌دانند.

عرصه سیاسی آمریکا شاهد تحولات مهمی در رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴، در بحبوحه بحران رهبری در هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است.

نتایج انتخاباتی که روز سه‌شنبه گذشته در ایالت‌های ویرجینیا، اوهایو و کنتاکی برگزار شد، نشان داد که اگرچه محبوبیت بایدن در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد، اما کار جمهوری‌خواهان نیز اصلاً آسان نخواهد بود.  

  نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سن بایدن بزرگترین نقص اوست و رای دهندگان ترامپ را قدرتمندتر می‌دانند. در حالی که عملکرد بایدن، به ویژه در مورد حمایت از اسرائیل، وجهه او را در میان رای دهندگان جوان و سیاه پوست منفی‌تر کرده است، شکست جمهوری خواهان در ایجاد جایگزینی برای ترامپ، نیز هیجانی در میان رای دهندگان مستقل ایجاد نمی‌کند.

طبق گزارش روزنامه عربی ۲۱، روزنامه ینی شفق ترکیه گزارشی منتشر کرد که در آن تاکید کرده است اختلافات مداوم در حزب جمهوری خواه و نفوذ ترامپ مانع از صحت پیام‌های ارسالی و باعث ایجاد نقص می‌شود. رای دهندگان نشان داده اند که نامزدی غیر از نامزد‌های احتمالی یعنی بایدن و ترامپ می‌خواهند، اما به نظر می‌رسد بحث بر سر ممنوع کردن سقط جنین باعث از دست رفتن قدرت جمهوری خواهان شده است.  

کاندیداتوری ترامپ که با معضل پرونده‌های قضایی مختلف مواجه است، روز به روز اجتناب ناپذیرتر می‌شود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رئیس جمهور سابق تا ۳۰ درصد نسبت به سایر نامزد‌های جمهوری خواه برتری دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ، گزینه واضح پایگاه مرکزی حزب جمهوری خواه است، وحداقل از نظر انرژی و پویایی از بایدن جلوتر است، اما به نظر می‌رسد دموکرات‌ها از نظر سیاست‌هایی که باید دنبال کنند، برتری دارند. بنابراین، ممکن است برای ترامپ بهتر باشد که در صورت تایید نامزدی خود، سیاست‌های میانه روتری را پیشنهاد کند، اما فراموش کردن هرج و مرج‌هایی که دوران ریاست‌جمهوری‌اش شاهد بوده، دشوار خواهد بود.

این روزنامه توضیح داد در حالی که نتایج انتخابات روز سه شنبه مملو از خبر‌های خوب برای دموکرات‌ها بود، اما نشان داد که جستجوی جایگزین برای ترامپ در حزب جمهوری خواه بیهوده است. از سوی دیگر مشخص شد تصمیم اکثریت محافظه‌کار در دادگاه قانون اساسی در مورد سقط جنین که محصول دوران ترامپ بود، به نفع دموکرات‌ها شده است.

ینی شفق گزارش داد همانطور که در برنامه سومین مناظره حزب جمهوری خواه در شامگاه چهارشنبه شاهد بودیم، نامزد‌های دیگری غیر از ترامپ نمی‌توانند پیام کوبنده‌ای ارائه دهند یا پایگاه حزب را جذب کنند و با کناره گیری مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق از نامزدی، رقابت برای جایگزینی برای ترامپ در درون حزب تبدیل به رقابتی بین دسانتیس و هیلی به عنوان بازیگر دوم پس از ترامپ شده است.

این روزنامه اشاره کرد که رای دهندگان آمریکایی مدت هاست که انتخاب رئیس جمهور بر اساس سیاست خارجی را متوقف کرده اند. به هر حال حمایت از اسرائیل برای حزب جمهوری خواه مسئله سختی نیست. اگرچه ترامپ در مواقعی نمایش‌های خطرناکی انجام داده است که می‌تواند منجر به جنگ در حوزه سیاست خارجی شود (مانند تنش با کره شمالی، و ترور سردار سلیمانی)، اما این واقعیت که ایالات متحده در دوره او وارد جنگ جدیدی نشده است برای رای‌دهندگان آمریکایی ارزش زیادی دارد. در این زمینه، برای هیلی دشوار خواهد بود که استدلال‌های دقیق سیاست خارجی را برای ایجاد مزیت قابل توجه در برابر ترامپ ایجاد کند.

یک سال قبل از انتخابات ۲۰۲۴، ترامپ علیرغم درگیری با موضوعات مختلف، نسبت به دیگر نامزد‌های حزب جمهوری خواه جلوتر است و به نظر می‌رسد در بیشتر ایالت‌های تعیین کننده از بایدن پیش باشد. متقابلا؛ اگرچه دموکرات‌ها در بسیاری از مسائل مزیت دارند، اما به نظر می‌رسد که ممکن است به دلیل پیری و عدم پویایی بایدن با بحران رهبری مواجه شوند.

این روزنامه در پایان این گزارش اضافه کرد که سیاست بایدن در قبال مسئله اسرائیل، که نتوانسته جنایات جنگی نتانیاهو را متوقف کند و بلکه برعکس، شریک او در تأمین بودجه جنگ شده، باعث واکنش‌های چپ، جوانان و سیاه پوستان حزب دموکرات شده است. واضح است که این گروه‌ها خواهان نامزدی غیر از بایدن هستند، اما با قطعی‌تر شدن نامزدی ترامپ، نامزدی بایدن نیز که معتقد هستند فقط او می‌تواند ترامپ را شکست دهد، قطعی‌تر شده و این احتمال قوی وجود دارد که دو طرف نتوانند تا نوامبر ۲۰۲۴ بحران رهبری در هر دو حزب را برطرف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
باید برن دنبال ال گور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
این فسیلها الان باید برن زیر خاک نه برای دنیا فاجعه باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
هیچ خبری نیست چون انتخابات آمریکا با جعل و حقه و از پشت پرده کسی انتخاب میشه که بیشتر ین فرمانبرداری از حکومت در سایه را داشته باشد و دنبال جنگ و به هم ریختن جهان باشد که منافع آمریکا در آن است بقیه را سرگرم کن خودت حکومت در آرامش و رفاه کامل از منفعت آن داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
سگ زرد برادر شغاله
Iran (Islamic Republic of)
غلی
۰۱:۴۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
مگه قحط الرجال اومده اونجا. خاک بر سر آمریکا کنن که باید از بین این دو تا یکی رو انتخاب کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
سخته دلقک باشی یعنی کار بدست دیگران تو باید قبول کنی چار سال دلقک بازی و فیلم بازی کنی با سکانس بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
بنظر میاد تنها فرد که دوباره بیاد خود ترامپ باشه شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
هردو بی منطق، دیکتاتور، دروغگو، قاتل و جانی هستند. هر دو به زباله دان تاریخ خواهند پیوست . هر دو دیگه هرگز رئیس جمهور نخواهند شد . این خط و این نشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
اینها نیان، یکی بدتر از اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
جفتشون برن به جهنم.....خوک صفتها.....
آخرین اخبار