۴۲۶ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی لرستان معرفی شدند

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امسال ۴۲۶ متخلف زیست محیطی حقیقی و حقوقی آلودگی های صنعتی و واحدهای تولیدی به مراجع قضایی این استان معرفی شد.

نبی اله قائدرحمتی بیان کرد: آلودگی پسماند و نخاله های ساختمانی ۳۰ مورد، آلودگی خاک چهار مورد، آلودگی فاضلاب ۶۸ مورد و آلودگی هوا ۳۲۴ مورد طی مدت یاد شده ثبت شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین پرونده ها در خصوص آلودگی پسماند مربوط به ریختن نخاله های ساختمانی در مناطق حساس زیست‌محیطی و حریم راه و منابع آبی و ... است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه در زمینه آلودگی فاضلاب بیشترین پرونده مربوط به آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب بوده است، ادامه داد: آتش زدن پسماندهای کشاورزی ( کاه و کلش) نیز بیشترین پرونده ها را در آلودگی هوای دارند.

قائدرحمتی با اشاره به اینکه امسال ۲۸ واحد در حوزه رفع آلودگی صنایع آلاینده اقدام کرده اند، تاکید کرد: ۱۰۰ واحد صنعتی آلاینده در این استان فعال است که نیمه نخست امسال ۱۸۱ مورد پایش و نظارت از این واحدها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال هشت جلسه کارگروه اضطرار در استان تشکیل شده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹ روز آلوده در استان ثبت شده است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه امسال ۳۵۳ پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در این استان انجام شده است، اضافه کرد: ۴۰۴ بازدید از خوداظهاری آزمایشگاه های معتمد، ۱۴ مورد در حوزه آب زیرزمینی، ۷۰ مورد آب سطحی و ۲ مورد در حوزه خاک انجام شد.

قائدرحمتی به فعالیت حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: همچنین ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی و مناطق ویژه در استان وجود دارد و شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و پلدختر دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند و این زیرساخت در دورود، ازنا، الشتر، نورآباد، چگنی، کوهدشت و معمولان در حال احداث است.

وی گفت: امسال پیگیری خوداظهاری حوزه آب و خاک در استان منجر به ۹۸ پایش و در نظارت های انجام و نخاله های ساختمانی ۵۲ مورد ثبت شد که بیشترین میزان مربوط به حوزه شهرداری ها با ۳۵ مورد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.