ورود هوش مصنوعی به حوزه سلامت چه سودی دارد؟

رئیس شورای عالی فضای مجازی گفت: هوش مصنوعی نیاز دارد در بخش‌های مختلف خود را نشان دهد و ‌نمی‌توان آن را به یک حوزه خاص محدود کرد.

رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت با محورهای تشخیص تداخلات دارویی، دستیار هوشمند خودمراقبتی و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی امروز در سالن اجلاس سران کشور برگزار شد.

محمدامین آقامیری، رئیس شورای عالی فضای مجازی در رویداد ملی هوش مصنوعی بیان کرد: مسئله هوش مصنوعی مسئله بسیار مهم از منظر تغییراتی است که ما در دهه آینده خواهیم دید.  امیدوارم آینده درخشانی در کشور در این زمینه رقم بخورد.

رئیس شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اهمیت بحث هوش مصنوعی در جمع فناوران و چند بعدی بودن این فناوری گسترده گفت: هوش مصنوعی یک حوزه یا موضوع خاص نیست که فقط در مسیر خودش حرکت و رشد پیدا کند. هوش مصنوعی نیاز دارد در بخش‌های مختلف خود را نشان دهد و ‌نمی‌توان آن را به یک حوزه خاص محدود کرد.

او ادامه داد: اگر بررسی سیاست کشور ها را مدنظر قرار دهیم، ۴ رویکرد اصلی جدی است که کشورها براساس آن خط مشی خود را انتخاب می‌کنند. برخی کشورها تمرکز خود را بر پژوهش‌های بنیادی این حوزه گذاشته‌اند؛ گروهی دیگر بر پژوهش‌های کاربردی تمرکز کردند و برخی کشورها از انتهای زنجیره شروع کرده و در حال توسعه و استفاده خدمات هستند.

آقامیری گفت: مسیر و‌ سیاستی که کشورها در این زمینه در پیش گرفته‌اند، این است که باید در کشور یک وحدت رویه وجود داشته باشد تا همه در یک مسیر حرکت کنند. و این در دست بررسی است. مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم تکلیف کرده که برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی توسط بازیگران صحنه تهیه و در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود.

او درباره چرایی اینکه بخش سلامت اولین حوزه‌ای بوده که هوش مصنوعی به طور جدی‌تر وارد آن شده، توضیح داد: به دلیل تاثیر مستقیم بر زندگی روزمره مردم و تاثیری که آرامش سلامت روانی و ارتقای حوزه بهداشت بر جامعه دارد، ورود هوش مصنوعی به حوزه سلامت از اولویت‌ها بوده است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی بیان کرد: اگر بخواهیم ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی داشته باشیم اول منابع مالی باید تامین شود. 

او با بیان اینکه به کارگیری هوش‌ مصنوعی برای صرف کننده و ارائه دهنده و در نهایت جامعه، منفعت و زندگی بهتری را به دنبال خواهد داشت، گفت: افزایش سطح بهداشت عمومی و کاهش هزینه‌های درمان، فشار کمتر به بدنه پزشکی و صرفه‌جویی در منابع دولتی مواردی از این منافع هستند. همچنین با خدمات و منابع موجود می‌توان افراد بیشتری را تحت پوشش قرار داد و برای همه رضایتمندی و ارتقا به همراه دارد.

آقامیری  بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم حضور هوش مصنوعی در حوزه‌های دیگر را افزایش دهیم و در ابعاد مختلف شاهد پیشرفت سطح زندگی مردم با استفاده از هوش مصنوعی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار