یکپارچه سازی ۴۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان با مشارکت کشاورزان تجمیع و یکپارچه سازی می‌شوند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و رفع مشکلات فنی و اقتصادی از اهداف و برنامه‌‎های جهاد کشاورزی است گفت: ۴۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی با مشارکت کشاورزان تجمیع و یکپارچه سازی می‌شوند.

مجتبی قلنجی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ پایلوت تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی با مساحت ۴۲۱ هکتار در شهرستان‌های شاهیندژ، بوکان، تکاب، پلدشت، اشنویه، مهاباد و چالدران معرفی شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال سایر شهرستان‌ها نیز زمینه تجمیع و یکپارچه سازی از سوی کشاورزان را فراهم نمایند.

وی همچنین در ادامه به نقش رسانه و ترویج در تحقق این هدف پرداخت و گفت: از آنجا که این برنامه یکی از اولویت‌های استانی محسوب می‌شود و لازم است با دقت و سرعت بیشتری برای عملیاتی کردن آن اقدام کنیم که در ابن راستا تشویق و ترغیب کشاورزان نیاز به اطلاع‌رسانی، آموزش و ترویج دارد.

 وی تاکید کرد: در تلاش هستیم از تمام ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرایی شدن این طرح مهم برای کشاورزی علمی‌تر و اقتصادی‌تر استفاده کنیم و از آنجا که این طرح تقاضا محور است بنابراین تمام بهره‌برداران برای افزایش تولید و افزایش بهبود عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف منابع آب در این زمینه مشارکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.