فراهم سازی شرایط حضور سرمایه گذاران کلان در خوزستان با رفع بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: لازم است ظرفیت‌های استان معرفی و تبیین شوند و با رفع بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری شرایط حضور سرمایه گذاران کلان را فراهم آورد.

 محمد راضی جلالی در نشست پیگیری ایجاد مناطق ویژه شهرستان‌های مسجدسلیمان و شوش با حضور فرمانداران شهرستان‌های مسجدسلیمان و شوش و همچنین دستگاه‌های متولی بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در اجرای سیاست‌های توسعه‌ای استان تاکید کرد و برنامه ریزی مدون و کارشناسانه توسط دستگاه‌های اجرایی مسئول را لازم دانست.

او گفت:  لازم است ظرفیت‌های استان معرفی و تبیین شوند و با رفع بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری شرایط حضور سرمایه گذاران کلان را فراهم آورد.

معاون اقتصادی استاندار بر تعیین تکلیف پروژه‌های کلان استان تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نباید سرمایه گذاران را در پیچ و خم‌های اداری سرگردان کنند بلکه با همگرایی و نگاه حمایتی ضمن ارائه راهکار‌های علمی به عملیاتی شدن هرچه بهتر و سریع‌تر این پروژه‌ها کمک کنند.

آقای راضی جلالی بر تلاش بیشتر و مستمر برای رفع موانع حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ای کلان تاکید کرد و گفت:  دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن موانع پیش روی سرمایه گذاران طرح‌های کلان را پایش کرده و گزارش آن را به این معاونت ارسال کنند تا در کمیته رفع موانع تولید، مطرح و نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام شود.

او  یکی دیگر از موضوعاتی که برخی سرمایه گذاران با آن مواجه هستند را عدم تعیین تکلیف اراضی محل اجرای پروژه‌ها دانست و ادامه داد: اخذ مجوز‌های زیست محیطی و تعیین تکلیف اراضی دارای معارض دو موضوع مهمی هستند که لازم است در اولویت کار قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان می‌گوید: استان خوزستان با توجه به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی و وجود چند منطقه ویژه و آزاد، بهترین و جذاب‌ترین شرایط را برای سرمایه گذاری کلان در بخش‌های مختلف دارد؛ بنابراین لازم است این شرایط ایده آل برای سرمایه گذاران تشریح و تبیین شود.

 آقای راضی جلالی گفت: باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت‌های موجود بهره بگیریم تا شاهد پیشرفت اقتصادی استان و همچنین ارتقای جایگاه و رتبه استان در تمامی شاخص‌های اقتصادی و توسعه‌ای باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.