بازسازی هرات با مشارکت فعالان اقتصادی ایران و افغانستان آغاز شد

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان گفت: فعالان اقتصادی ایران و افغانستان، مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده هرات را به طور رایگان آغاز کردند.

محمود سیادت رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان در خصوص مشاركت در بازسازی مناطق زلزله زده هرات گفت: این اقدام از باب وظیفه و رسالت اجتماعی فعالان اقتصادی انجام گرفته است که طرح اولیه آن توسط بزرگان ولایت هرات و اتاق مشترک ایران و افغانستان مطرح و نشست‌های هماهنگی آن طی یک ماه گذشته برگزار شد.

او افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، جامعه یاوران خراسان که وابسته به اتاق بازرگانی مشهد بوده و از ۳۰ سال قبل با حضور بزرگانی از جمله غلامحسین شافعی، مرحوم عثمان محمدپرست و مرحوم کاشانی بنیانگذاری شد و تاکنون بیش از هزار بیمارستان و مدرسه و اماکن مسکونی خسارت دیده از زلزله یا سیل را بازسازی کرده است، به عنوان محل دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی فعالان اقتصادی قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان با اشاره به استقبال مطلوب فعالان اقتصادی از کمک به بازسازی مناطق زلزله زده هرات ادامه داد: برخی از فعالان اقتصادی صنعتگر ایرانی و افغانستانی تامین هزینه مصالح ساختمانی مانند تامین هزار و ۵۰۰ تن سیمان، آهن آلات و ایزوگام را متقبل شدند.

سیادت بیان کرد: افرادی از امارات، لبنان و استانبول کمک‌هایی را در این زمینه ارسال کردند، یک بانوی درد آشنای ایرانی که از حامیان همیشگی مهاجران افغانستانی و ایرانیان آسیب پذیر است، به تنهایی ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده هرات پرداخت کرد.

او تصریح کرد: تاکنون اعداد مناسبی برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده هرات جمع آوری شده است و امروز نمایندگان فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این اقدام نیکوکارانه، عازم هرات شدند تا عملیات ساختمانی را آغاز کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان تاکید کرد: در این مسیر از حساب بانکی جامعه یاوری خراسان در افغانستان استفاده و ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی انجام می‌شود که آغازی نو در تحکیم روابط ایران و افغانستان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
فقط متاسفم برای اون خانمی که ۲ میلیارد کمک کرده

می تونستی یه مدرسه بسازی زندانی آزاد کنی اشتغال ایجاد کنی افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
وقتی به کسی زیادی لطف بکنی ، ان کار تبدیل به وظیفه می‌شود ، مثل داستان ما و طالبان . کشور ما هر چقدر هم که به طالبان لطف می کنند آنها در مقابل نمک ناشناسی می کنند مانند سد جدیدی که بصورت فوق العاده قرار است احداث شود که باعث خشکسالی بیشتر سیستان و بلوچستان خواهد شد ، تا کی به این وضع می خواهید ادامه دهید ؟ همکاری در مقابل همکاری باید باشد . این راه که شما در پیش گرفته اید ، این شبهه بوجود می اید که واقعا از طالبان وحشت دارید ، لطفا اقتداری که دائما از ان داد میزنید را نشان دهید و اینقدر ایران و ایرانی را ذلیل نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۳:۰۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
در ایران کارگران بی خانمان زابلی که از خشک شدن هیرمند آواره شدند من یکماه چند خانواده بار چینی (میوه)داشتم صبحانه و نهار شام شأن شده بود سیب بخته که شکر هم نمی‌زدند مربا بشود با این وضع شما به همان بانیان این بدبختی کمک انسان دوستانه میکنید آیا واقعا فی سبیل الله بوده؟پس چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست بیایید همین هموطنان خویش را یاری کنیم صد البته اینها افراد زی نفعانی هستند که پول بیت المال را برای خودنمایی خرج میکنند