آغاز طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری لمپی اسکین در استان اصفهان

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: طرح واکسیناسیون دام‌های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین آغاز شد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: طرح واکسیناسیون دام‌های سنگین (گاو و گوساله) علیه بیماری «لمپی اسکین» در استان آغاز شد.

دکتر وحید مقدس  افزود: واکسیناسیون دام‌های سنگین استان علیه بیماری لمپی اسکین با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری از امروز یکم آذر آغاز شد و تا ۳۰ دی به مدت ۲ ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود یکصد هزار راس دام سنگین در این طرح بصورت رایگان علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شوند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: «لمپی اسکین» از جمله بیماری‌های ویروسی در دام سنگین (گاو و گوساله) است که می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری وارد کند.

او اضافه کرد: ظهور ضایعاتی همچون کهیر بر روی پوست گاوها، التهاب بر روی گردن و کشاله ران، تب شدید، آبریزش چشم، بینی و اختلال در تعادل دام‌ها از جمله علائم بیماری لمپی اسکین به شمار می‌رود.

مقدس با بیان اینکه بیماری «لمپی اسکین» بیشتر از طریق حشرات ناقل منتقل می‌شود، خطرنشان کرد: با توجه به بروز این بیماری در فصول بهار و تابستان که فصل فعالیت حشرات و بندپایان است، واکسیناسیون قبل از شروع این فصل ها انجام می‌شود.

او گفت: واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی، سمپاشی مستمر و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایط نقلیه به دامداری از مهمترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی اصفهان از دامداران استان خواست در صورت بروز بیماری «لمپی اسکین» در واحد‌های دامداری، نسبت به قرنطینه کردن دام اقدام کرده و همچنین همکاری لازم را با گروههای واکسیناسیون استان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار