اسماعیلی:

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ هزار میلیارد یارانه برای کتاب دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ هزار میلیارد یارانه برای کتاب در نظر گرفته شده است که امیدوارم در مجلس تصویب شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به واسطه اندوه بزرگ غزه، روز‌های دشواری را پشت سر می‌گذاریم. به ارواح شهدای غزه درود و سلام می‌فرستیم و نهایت خشم و انزجار خود را از این رژیم کودک‌کش و نژادپرست اعلام می‌کنیم. از اصحاب فرهنگ و نشر تشکر می‌کنم که در ابراز همدردی با مردم مسلمان فلسطین پیشگام بودند. در طول تاریخ حضور صهیونیست‌ها در منطقه، هیچگاه افکار عمومی دنیا این‌چنین مسنجم علیه این رژیم پلید متحد نشده بود. اکنون ذات پلید صهیونیست‌های خون‌آشام برای همه دنیا فاش شده است. امیدوارم به زودی با اضمحلال این غده سرطانی، نماز وحدت را در مسجدالاقصی با حضور رهبر انقلاب (مدظله العالی) برپا کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت خود را موظف به جبران کاستی‌های گذشته در حوزه فرهنگ جبران می‌داند، گفت: این سیاست قطعی دولت است. شخص رئیس جمهور محترم و همکاران من خود را متعهد به حل مسائل فرهنگ می‌دانند. در پیشگاه شما اهالی فرهنگ و کتاب و نشر عرض می‌کنم که در مدت فعالیت دولت سیزدهم، هیچ درخواستی از رئیس جمهور و همکاران نداشتم مگر اینکه اجابت شود. اگر نقص و ایرادی وجود دارد، به من بازمی‌گردد که نتوانستم دغدغه‌های شما را منتقل کنم. درحالی که شخص رئیس جمهور با همه اشتغال و گرفتاری‌هایی که در حوزه اقتصاد و معیشت کشور دارد، با تمام وجود پای کار فرهنگ ایستاده است. به آقای احمدوند و سایر مدیران فرهنگی گفته‌ام و می‌گویم که همه مسائل و دغدغه‌ها را به من منتقل کنند. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشکیل کارگروه کاغذ و نشر در سطح عالی دولت اشاره کرد و افزود: روزی که دولت را تحویل گرفتیم، تولید کاغذ ایرانی در کشور پنج تا ۱۰هزار تن بود؛ اما این روز‌ها در آستانه تولید ۸۰ هزار تن قرار گرفته است. همه مسائل نشر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل پیگیری است و قطعا حل خواهند شد. آقای احمدوند راهبردی را تدوین کرده‌اند که می‌تواند راهنما و سند حل مشکلات حوزه نشر باشد.
 
وی همچنین به لایحه مالیات که برای قانون شدن به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد ما در دولت توسط وزیر اقتصاد مورد پذیرش قرار گرفت. اشکالی در متن این لایحه وجود داشت که در صحبت‌های کارشناسی با همکارانم اصلاح شد. در حوزه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نیز گام مهمی برداشته شده است؛ در این لایحه هزار میلیارد یارانه برای کتاب در نظر گرفته شده که امیدوارم در مجلس تصویب شود. به هرحال هیچ راهی در این حوزه مسدود نیست و این بخش‌ها را ادامه خواهیم داد. 
 
اسماعیلی اضافه کرد: ما هیچوقت نگفتیم همه نیاز‌های کاغذ را در داخل حل می‌کنیم. حتما تا روزی که به هر دلیلی کاغذ باکیفیت در داخل نداشته باشیم از راه حل‌های مختلف برای تامین آن بهره خواهیم برد. 
 
وی جامعه ایران را فرهنگی خواند و ادامه داد: خانواده‌های ایرانی دغدغه تهیه کتاب برای فرزندان خود را همیشه داشته‌اند. من از تک تک شما اصحاب نشر تشکر می‌کنم. عشق و علاقه شما را در این صحنه نگاه داشته و باعث تلاش مجاهدانه‌تان برای اعتلای فرهنگ ایران شده است. همکارانم اهتمام جدی برای پیگیری مطالبات شما دارند و حتما همه موارد صنفی را به آن‌ها بازگو کنید.
 
محمدمهدی اسماعیلی در پایان سخنان خود گفت: همه ما در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات و بهبود امور اشتیاق داریم و امیدواریم که لبخند بر لبان شما اصحاب کتاب و نشر بنشانیم. ان‌شاءالله که مسیر خدمتگزاری را در محضر شما با قوت دنبال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار