کاهش ۹۵ درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن در همدان

رئیس اورژانس استان همدان از کاهش ۹۵ درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن با حضور موثر تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ خبرداد.

شکوهی گفت: همه ساله با شروع فصل سرما شاهد بروز موارد متعدد مسمومیت هموطنان با مونوکسید کربن هستیم.

او افزود: مونوکسیدکربن یک گاز بی رنگ، بی بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ تعداد زیادی از هموطنان می‌شود. 

شکوهی گفت: از میان ۵۵ نفری که از ابتدای امسال دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده اند، ۲۰ نفر توسط نیرو‌های اورژانس در محل حادثه درمان شده، ۳۴ نفر بعد از اقدامات اولیه جهت درمان تکمیلی به مراکز درمانی اعزام شده اند و یک نفر فوت شده است

 او تصریح کرد: میزان مرگ و میر ناشی از مسمومیت به دلیل رسیدگی موثر نیرو‌های اورژانس با کاهش ۹۵درصدی همراه بوده است و تنها یک نفر فوت کرده است. 

رئیس اورژانس استان به هموطنان توصیه کرد: در صورت مواجهه با موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، مصدوم را به سرعت از محل خارج کرده و به فضای آزاد انتقال دهند. 

شکوهی افزود: پارسال ۲۲۶ نفر در استان همدان دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده اند که از این تعداد ۴۰ نفر در محل درمان شده و ۱۸۷ نفر جهت ادامه درمان به بیمارستان اعزام شده اند و ۱۹ نفر از هموطنان در اثر مسمومیت با مونوکسید کربن فوت کردند.

برچسب ها: اورژانش ، مرگ خاموش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.