پیگیری برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشاورزی در این استان دغدغه دولت سیزدهم است.

سید عماد شاهرخی  در خصوص پروژه آبیاری تحت‌فشار قاضی آباد شهرستان دورود، اظهار داشت: این پروژه از سال ۱۳۹۴ شروع شده تا سال ۱۳۹۸ در سطح ۸۴۰ هکتار، با سیستم آبیاری بارانی کلاسیک ثابت آبپاش متحرک طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: پروژه آبیاری تحت‌فشار «قاضی آباد» دارای سه ایستگاه پمپ‌زنی با مجموع ظرفیت ۶۷۰ لیتر بر ثانیه است که از شبکه «مروک» تغذیه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: این پروژه به دلیل عدم تأمین شبکه برق موردنیاز تا امسال به بهره‌برداری نرسیده که با پیگیری‌های صورت‌گرفته، حدود ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

شاهرخی، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و سازمان جهاد کشاورزی، تکمیل و به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام و تحویل آن‌ها به بهره‌برداران است که در این راستا با عزمی راسخ پیگیر برطرف‌سازی مشکلات این پروژه‌ها هستیم.

وی با بیان این‌که طی دو هفته آینده با انتخاب پیمانکار ذی‌صلاح عملیات اجرایی پروژه شروع خواهد شد، عنوان کرد: راه‌اندازی این پروژه باتوجه‌به استعداد فوق‌العاده اراضی کشاورزی منطقه همراه با استفاده از روش‌های نوین آبیاری نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی استان خواهد داشت، همچنین باتوجه‌به کاهش مدول آبیاری، نقش چشمگیری در صرفه‌جویی در مصرف آب به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.